اخبار

دکتر کریم: سلامت فردی منوط بر سلامت اجتماعی است

دکتر کریم: سلامت فردی منوط بر سلامت اجتماعی است

 آئین معارفه معاون اجتماعی دهم مهرماه در سالن آمفی تئاتر آیت اله طالقانی برگزار شد.

در این مراسم ریاست دانشگاه ضمن ابراز خرسندی از تشکیل معاونت اجتماعی در دانشگاه و وزارت بهداشت گفت: سلامت تنها مربوط به جسم و بدن نیست بلکه سازمان جهانی بهداشت سلامت را علاوه بر جسم و بدن شامل  روح و روان ، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی می داند و ما اگر بخواهیم جامعه و افراد سالمی داشته باشیم بایستی در کنار سلامت بدن سلامت اجتماعی را هم در نظر گیریم.

 وی با اشاره به اینکه بحث سلامت اجتماعی باید با گسترش مشارکت اجتماعی صورت گیرد اهداف معاونت اجتماعی  را رسیدن به سلامت اجتماعی به طریقه علمی و  گسترش مشارکت اجتماعی مبتنی بر سلامت اجتماعی دانست.

 دکتر حسین کریم رسیدن به سلامت فردی را منوط بر سلامت اجتماعی دانست و گفت: اگر سلامت اجتماعی مناسب و درستی نداشته باشیم قطعاً سلامت فردی مناسبی هم نداریم . 

وی درخصوص مشارکت اجتماعی متناسب با سلامت اجتماعی بعنوان هدف دوم معاونت اجتماعی گفت: بزرگترین قدرت و هنر این معاونت جذب مشارکت اجتماعی است و این معاونت باید قدرت و توان جذب مشارکت های اجتماعی را داشته باشد تا مردم  و NGO ها پای کار بیایند 

دکتر کریم از NGO ها بعنوان یک عضو مهم و مقدس در توسعه کشور یاد کرد و آنها را پروژکتورهایی اجتماعی دانست که با روشن کردن نقاط تاریک و با دیدگاه ها و روش های درست مسئولین را به سمت هدفهای والا سوق می دهند.

 رییس دانشگاه با اشاره به اینکه خیرین دارای پتانسیل های بسیار بالایی هستند تغییر دیدگاه در بحث خیرین و امور خیر را درجهت تأثیرگذاری اجتماعی و سلامت و توسعه کشور بسیار لازم و ضروری دانست.

 وی همچنین برگزاری جلسات مشترک و همکاری های مکرر بین شوراها و دانشگاه ها را در رسیدن به مشارکت های اجتماعی متناسب با سلامت اجتماعی بسیار حائز اهمیت اعلام کرد و ارتباط  فرهیختگان و نخبگان و دانشگاهیان و تحصیلکردگان را با نمایندگان مجلس در جهت توسعه کشور لازم و ضروری دانست و گفت: جایگاه نمایندگان باید در دانشگاه باشد تا مسایل مهم در جهت توسعه کشور در دست بررسی قرار گیرد.

 رئیس دانشگاه ارتباط با سایر ادارات مانند بهزیستی ، استانداری ، فرمانداری و سازمانهای سلامت محور و... را برای رسیدن به هدف سلامت اجتماعی بسیار حائز اهمیت دانسته و تعامل بسیار درست و منطقی و ایجاد نگرش های علمی و درست را در این راستا مهم و اساسی دانست. 

وی  درپایان ضمن ابراز تأسف از اینکه شاخص های اجتماعی استان وضعیت خوبی ندارند از تشکیل معاونت اجتماعی در این راستا ابراز خرسندی کرد و گفت: معاونت اجتماعی نیازمند فضا ، نیرو و همکاری است که امیدواریم کلیه مدیران و مسئولان دانشگاهی بتوانند در جهت رسیدن به اهداف این معاونت جدید همکاری و تلاش لازم را داشته باشند تا بتوانیم  شاخص های اجتماعی مان را ارتقا بخشیم.

 

 

 

۱۰ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید