اخبار

تاکنون 32 هزار فرد مبتلا به ویروس HIV در کشور شناسایی شده است

تاکنون 32 هزار فرد مبتلا به ویروس HIV در کشور شناسایی شده است
رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری های آمیزشی وزارت بهداشت گفت: تاکنون 32 هزار فرد مبتلا به ویروس HIV در کشور شناسایی شده است.
به گزارش پاک پرس، پروین افسر کازرونی در حاشیه نشست منطقه ای ایدز، اظهار داشت: در راستای کنترل ویروس HIV باید همه سازمان ها و وزارتخانه های دست اندرکار همکاری کنند تا این ویروس تا سال 2030 در سطح کشور مهار شود.
رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری های آمیزشی وزارت بهداشت بیان کرد: به همین منظور با مشارکت سازمان های مختلف برنامه ای در قالب چهارمین برنامه استراتژیک در سال گذشته تهیه و در شورای عالی سلامت تصویب شد.
دکتر کازرونی با اشاره به اهمیت عملیاتی کردن برنامه های استراتژیک گفت: در همین راستا کمیته ای تشکیل شده که نسبت به برگزاری نشستهای منطقه ای اقدام می کند و از روز گذشته نیز دومین نشست منطقه ای به میزبانی کرمانشاه و با حضور نمایندگانی از استانداری، سازمان زندانها، آموزش و پروش، بهزیستی، رفاه و ستاد مبارزه با مواد مخدر استانهای ایلام، کردستان، همدان و کرمانشاه آغاز شده است.
وی افزود: تا آخر شهریور ماه امسال بیش از 32 هزار فرد مبتلا به HIV در کشور شناسایی شده و بر اساس موارد تخمین شده تاکنون 30 درصد مبتلایان شناسایی شده و مابقی از بیماری خود بی اطلاع هستند.
دکتر کازرونی خاطر نشان کرد: تلاش برای شناسایی سایر مبتلایان در قالب ارائه خدمات آموزشی و اطلاع رسانی در راستای پیشگیری و نیز شناسایی افرادی که خود یا همسرشان رفتاری پر خطر داشته اند به صورت مراجعه به مراکز و پایگاه ها انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه در این اقدامات محرمانگی و رازداری رعایت می شود افزود: درمانی یکی از مهمترین راهکارها است که هم طول عمر فرد را افزایش می دهد و هم از انتقال بیماری مذکور پیشگیری می کند.
۲۷ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید