اخبار

از این پس گشایش و ترخیص کالای سلامت محور در گمرکات از طریق سامانه سازمان غذا و دارو انجام می گیرد

از این پس گشایش و ترخیص کالای سلامت محور در گمرکات از طریق سامانه سازمان غذا و دارو انجام می گیرد

کارشناس مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: گشایش و ترخیص کالاهای مرتبط با سلامت از پایانه های مرزی از تاریخ دهم دی ماه 95 به بعد فقط توسط مسئولین فنی و با استفاده از (TTAC) سازمان غذا و دارو امکان پذیر می باشد. 

مهدی مرادی در جلسه آموزشی این سامانه که در روزهای دوازدهم و سیزدهم دی ماه برای مسئولین فنی و کارشناسان مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی برگزار شد گفت: معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت با هدف نظارت بر زنجیره تامین و توزیع و عرضه محصولات سلامت محور و نیز تسهیل و تسریع فرایند واردات کالای سلامت محور اقدام به طراحی و اجرای سامانه سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت کالا (TTAC) نموده است.

وی افزود: با اجرای این سامانه نظام رهگیری و ردیابی محصولات، پایش و کنترل کیفی و کمی و همچنین ایجاد سیستم واکنش سریع و فراخوان محصولات نامعتبر در سراسر کشور و در کلیه سطوح عملی خواهد شد.

مهدی مرادی درخصوص گشایش و ترخیص کالا با این سامانه گفت: برای کار با این سامانه نام کاربری و کلمه عبور برای هریک از مسئولین فنی شرکت های تولیدی و وارداتی تعریف می شود و در اختیار آنها قرار می گیرد که آنها می توانند به سامانه وارد شده و عملیات گشایش و یا ترخیص را انجام دهند.

لازم به ذکر است فرایند گشایش و ترخیص کالاهای سلامت محور پیش از این با آنالیز پروفرم ها(پیش فاکتورها) و در نهایت صدور کد رهگیری از سوی معاونت های غذا و دارو انجام می شد.

۱۳ دی ۱۳۹۵ ۱۳:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید