اخبار

افتتاح و بازدید چند طرح توسط وزیر بهداشت در کرمانشاه

افتتاح و بازدید چند طرح توسط وزیر بهداشت در کرمانشاه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمعه شب وارد کرمانشاه شد و قرار است امروز (شنبه) در سفری یک روزه بیمارستان پاوه را افتتاح و از چند طرح در دست اجرا نیز بازدید کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر سعید نمکی امروز ابتدا از روند خدمات رسانی در بیمارستان امام رضا علیه السلام کرمانشاه بازدید می کند.
او پیش از ظهر شنبه نیز به پاوه سفر می کند و بیمارستان جدید این شهرستان را افتتاح خواهد کرد.
وزیر بهداشت در نوبت عصر نیز به شهرهای اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب سفر خواهد کرد و پروژه های در دست اجرای این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان را مورد بازدید قرار می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عملیات ساخت بیمارستان پاوه توسط وزارت راه و شهرسازی از سال ۸۷ آغاز شد و امسال آماده بهره برداری شد.

دکتر محمودرضا مرادی، هزینه ساخت و تجهیز این بیمارستان را ۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان ۴۵ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی هزینه ساخت بیمارستان شده و ۲۰ میلیارد تومان نیز وزارت بهداشت هزینه خریداری و نصب تجهیزات مورد نیاز کرده است.

او، زیربنای ساختمان بیمارستان را ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع در پنج طبقه و کل محوطه بیمارستان را ۱۴ هزار مترمربع اعلام کرد و توضیح داد که این بیمارستان دارای ۱۰۶ تخت، سه اتاق عمل، ۹۴ تخت بستری و ۱۲ تخت ویژه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تشریح تعداد طرح های بیمارستان پاوه گفت: ۱۰۶ تخت این بیمارستان به صورت کلی شامل ۹۴ تخت عادی، ۱۲ تخت ویژه و سه تخت اتاق عمل می باشد.

دکتر مرادی در تشریح جزئیات تخت‌های بیمارستان افزود: این تخت‌ها شامل ۲۰ تخت جراحی، ۲۰ تخت داخلی، ۱۳ تخت اورژانس، ۲ تخت مسمومیت، هشت تخت بخش‌های ویژه، چهار تخت مراقبت‌های ویژه نوزادان، هفت تخت پست پارتوم (بعد از زایمان)، چهار تخت زایشگاه، ۲۱ تخت بخش اطفال، هفت تخت بخش نوزادان است.

او تعداد تخت‌های ستاره دار بیمارستان را نیز هشت تخت دیالیز، سه اتاق عمل، پنج ریکاوری، یک اکو و چهار تخت درمانگاه یا اورژانس سرپایی ذکر کرد.

او در مورد امکانات تشخیصی بیمارستان جدید پاوه نیز گفت: این بیمارستان دارای آندوسکوپی، رادیولوژی دیجیتال، سنوگرافی، آزمایشگاه، اکوکاردیوگرافی، تست ورزشی و اسپیرومتری می باشد.
۱۲ اَمرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید