اخبار

۳۰ واحد عرضه مواد غذایی غیربهداشتی در کرمانشاه پلمب شد

۳۰ واحد عرضه مواد غذایی غیربهداشتی در کرمانشاه پلمب شد

 کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: ۳۰ واحد عرضه مواد غذایی غیربهداشتی طی یک ماه اخیر پلمب شد.
بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مبارزه با عرضه غیر مجاز کشتار دام یکی از اقدامات مشترک مرکز بهداشت و دامپزشکی است.

وی با اشاره به بازرسی از مراکز عرضه دام افزود: طی یک ماه اخیر در بازرسی های به عمل آمده بیش از ۱.۵ تن گوشت غیرمجاز دام کشف شده است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: از این میزان ۷۴۵ کیلوگرم دام سبک وسنگین، ۶۹ دست کله پاچه، ۴۸۳ کیلو گرم دل و جگر و گوشت بسته بندی شده، ۳۵۹ کیلوگرم گوشت تاریخ مصرف گذشته و ماهی غیر بهداشتی و ۲۸۰ کیلو گرم سنگدان و دل و جگر فله ای کشف شده است.

این مسئول عنوان کرد: در یک ماه اخیر ۳۰ واحد عرضه مواد غذایی شامل سوپر مارکت، رستوران و اغذیه فروشی به‌دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی و انجام رفتارهای پرخطر پلمب شده است.

خدادادیان افزود: به منظور ارائه آموزش و اطلاع رسانی به گروه های هدف در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مشترک بین انسان و دام ۴۶۹ جلسه با همکاری اداره دامپزشکی برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این راستا ۸۴۰۶ نفر از بهورزان، دامداران و کشاورزان، زنان خانه دار روستایی و شهری، دانش آموزان، جگرکی ها، سفیران سلامت، قصابی ها و اعضای شوراها و دهیاری ها مورد آموزش قرار گرفتند.
۱۴ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید