اخبار

مصرف زیاد روغن مشکل اساسی تغذیه مردم کرمانشاه است.

مصرف زیاد روغن مشکل اساسی تغذیه مردم کرمانشاه است.
دکتر تحویلیان : نحوه زندگی و کاهش حجم ورزش در افراد ، عوارض جدی را برای سلامت مردم به دنبال داشته است.

دکتر ' رضا تحویلیان ' افزود: این در حالیست که  زندگی ماشینی شدن نحوه زندگی و کاهش حجم ورزش در افراد ، عوارض جدی را برای سلامت مردم به دنبال داشته است.
وی عدم آگاهی مردم از نحوه خرید را از دیگر مشکلات سبد غذایی خانوارهای این استان عنوان کرد و گفت: توسعه جمعیت و ماشینی شدن نحوه زندگی در جامعه امروزی، سبب شده است که اکثر فرآورده های غذایی بصورت بسته بندی تهیه شوند.
تحویلیان با بیان اینکه خرید کنسروهای غذایی شرایط خاص خود را دارد، افزود: اکثر مردم در خرید خود به این شرایط توجه نمی کنند و این امر سبب به مخاطره افتادن سلامتی آنها می شود.
وی ادامه داد: بسته بندی، حمل و نقل و عرضه مواد غذایی باید در شرایط خاص صورت گیرد و اگر چنین نباشد، امکان ناسالم بودن این مواد تا درصد بالایی افزایش می یابد.
وی با تاکید بر اینکه خرید مواد غذایی بسته بندی شده نیز اصول خاص خود را دارد ، تصریح کرد: درج نام محصول و کارخانه تولید کننده ، داشتن پروانه ساخت و تاریخ تولید و انقضا بر روی محصول از جمله این شرایط است.
وی ادامه داد: این سوء تفاهم در اکثر مردم وجود دارد که فکر می کنند یک محصول غذایی هنگامی که بسته بندی شده ، سالم است در حالی که اینگونه نیست.
تحویلیان با تاکید بر ضرورت خرید محصولات غذایی از فروشگاهها و مراکز معتبر ، گفت: خرید این گونه مواد از دست فروشان و ماشینهای کنار خیابانی به هیچ عنوان منطقی نیست.
وی گفت: مردم برای حفظ سلامتی خود باید به آنچه می خورند توجه داشته باشند و این مسئله بارها در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ورود برخی مواد غذایی و آرایشی قاچاق به داخل کشور ، اظهار داشت: مردم برای حفظ سلامت خود از مصرف اینگونه مواد جدا' خودداری کنند.
وی نداشتن پروانه بهداشت را نشانه بارز محصولات قاچاق عنوان کرد و گفت: درج این پروانه بر روی هر محصولی به معنای سالم و مورد تایید بودن آن محصول توسط وزارت بهداشت است.
این مسوول دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این دانشگاه دائما در حال اطلاع رسانی به مردم در زمینه تنظیم سبد غذایی خانوارهاست ، گفت: تهیه و توزیع دفترک ، بنر و کتابهایی درخصوص نحوه مصرف غذا و دارو در میان عموم از جمله این موارد است.
وی تشکیل کلاسهای آموزشی برای کارشناسان و مسوولان فنی و بازدید مکرر از مراکز تولید مواد غذایی را از دیگر این موارد و اقدامات عنوان کرد. 

۲۵ مهر ۱۳۸۹ ۱۳:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید