اخبار

استفاده غلط از مکمل های رژیمی خطرآفرین است

استفاده غلط از مکمل های رژیمی خطرآفرین است

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو: امروزه هرگاه اسم مکمل به میان می آید ابتدا داروهای نیروزای ورزشی به خاطر می آید، در صورتی که مکمل مبحث بسیار گسترده ای است.

دکتر کیومرث رحیمی در کارگاه آموزشی مصرف مکملهای دارویی،‌ ورزشی و تغذیه ای در سنین مختلف که در روز چهارشنبه 27 آذرماه در سالن جلسات معاونت غذا و دارو و با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو و شبکه های بهداشت و درمان برگزار شد گفت: مکمل ها محصولاتی هستند که برای تکمیل رژیم غذایی تولید می شوند که می تواند شامل انواع ویتامین ها،‌مواد معدنی، اسیدهای آمینه و موادی که موجب دریافت مواد غذایی در بدن می شوند باشند.

وی افزود: مکمل ها نمی توانند فرد ورزشکار را به قهرمانی برسانند، اما رژیم غذایی صحیح و مصرف اصولی مکمل ها زیر نظر پزشک می تواند جنبه کمکی بسیار خوبی داشته باشد.

دکتر رحیمی خاطر نشان ساخت: امروز مصرف بی رویه مکمل های ورزشی و داروهای نیروزا در بین جوانان افزایش یافته است و بسیار مشاهده می شود این مکمل ها توسط افراد ناآگاه تجویز می شوند. همچنین در برخی از موارد دیده شده که این داروها به صورت کاملاً غیر قانونی و به صورت زمینی تولید و عرضه می شوند که جان جوانان عزیز را به مخاطره انداخته است.

۳۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید