اخبار

زنگ شیر در مدارس کرمانشاه به صدا درآمد.

زنگ شیر در مدارس کرمانشاه به صدا درآمد.
امسال 365 هزار دانش آموز در استان به مدت پنج ماه بالغ بر 70 نوبت شیر دریافت خواهند کرد.

همزمان با سراسر کشور، امروز(12 آبان) زنگ شیر در مدارس کرمانشاه به صدا درآمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، به همین مناسبت مراسم نمادینی در مدرسه شیخ جلال آل طاهر کرمانشاه برگزار شد.

 ریس آموزش پرورش ناحیه سه کرمانشاه در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایسنا، گفت: این طرح به صورت هم زمان به منظور فرهنگ سازی و آشنایی دانش آموزان با شیر که در واقع سلامت روحی و جسمی  آنها را تامین می کند و باعث کیفیت بخشی به آموزش و پرورش خواهد شد، از امروز اجرا خواهد شد.

زمانی علوی با بیام اینکه کل اعتبار این طرح تامین شده است، یادآور شد: هزینه برآورد شده برای این طرح چهار میلیارد و 400 میلیون تومان است و بیش از 3800 واحد آموزشی تحت  پوشش قرار می گیرند.

وی افزود: امسال 365 هزار دانش آموز در استان به مدت  پنج ماه بالغ بر 70 نوبت شیر دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: این  طرح امسال در تمام دورهای تحصیلی از پیش دبستانی تا دبیرستان در استان اجرا خواهد شد.

زمانی علوی در ادامه با اشاره به استانداردهای جهانی مصرف شیر گفت: در مصرف شیر با استاندارهای جهانی بسیار فاصله داریم،  چرا که استانداردهای جهانی مصرف روزانه 240 گرم مواد لبنی را می گویند که  در کشور ما روزانه 130 گرم است.

وی خاطر نشان کرد : برای کم کردن این فاصله  باید فرهنگ سازی را از مدارس شروع کنیم.

زمانی علوی  با اشاره به فرهنگ سازی در دانش آموزان و تاثیر آن بر جامعه گفت: دانش آموزان سفیرانی برای خانواده های خود خواهند بود، لذا هر چه در سطح مدارس فرهنگ سازی کنیم فواید آن نصیب جامعه خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  از آنجا که آموزش و پرورش جدا از جامعه نیست هر حسنی که در آموزش و پرورش نمود پیدا کند آن حسن در جامه نیز به راحتی پیدا خواهد شد.
 

۱۲ آبان ۱۳۸۹ ۱۴:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید