اخبار

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: مردم باید همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: مردم باید همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند

 

  رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مردم باید همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند، در غیر این‌ صورت سیر نزولی بیماری شکننده خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر «محمودرضا مرادی» روز سه‌شنبه افزود: اکنون وضعیت بیماری کرونا در استان سیر نزولی دارد، اما این روند می تواند شکننده باشد.

وی اظهار داشت: سیر نزولی بیماری کووید ۱۹ به گونه ای است که می تواند ثابت شده و یا افزایش یابد لذا مردم باید همچنان رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: باید اطلاع رسانی و آموزش در راستای افزایش آگاهی بخشی و حساسیت مردم به رعایت پروتکل ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری همچون گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: واکسیناسیون کرونا در استان کرمانشاه با دقت و سرعت عمل بالا و براساس دستورالعمل تعیین شده از سوی وزارت بهداشت در حال انجام است.

دکتر مرادی یادآور شد؛ تزریق واکسن کرونا برای دانشجویان پزشکی و پرستاری نیز از اولویت های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا است و تمهیداتی اندیشیده شده که این دانشجویان در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در صورتیکه دانشجویان را تا پایان تابستان واکسینه کنیم، امکان اینکه برگزاری کلاس‌ها در مهر ماه به صورت حضوری وجود خواهد داشت.

تلاش برای تزریق واکسن به دانشجویان پزشکی

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همچنین سعی ما بر این است که دانشجویانی که ترم آینده دوره بالینی را می گذرانند و در ارتباط مستقیم با بیماران خواهند بود به زودی واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی گفت: تلاش می کنیم در واکسیناسیون عمومی کرونا علاوه بر تقسیم بندی سنی، درصدی از سهمیه واکسن به مشاغل پر خطر و مشاغلی که ارتباط بیشتری با مردم دارند اختصاص یابد که در صورت تصویب در ستاد ملی کرونا به طور قطع اجرایی خواهد شد.

دکتر مرادی افزود: روند اجرای واکسیناسیون در تمام شهرستان‌ها و مراکز رصد می شود و همه باید با تمام توان در این زمینه فعالیت کنند و واکسیناسیون با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۷:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید