اخبار

سومین جلسه از مجموعه نشست هم اندیشی اساتید با موضوع نقش زنان و کودکان در روز عاشورا برگزار شد

سومین جلسه از مجموعه نشست هم اندیشی اساتید با موضوع نقش زنان و کودکان در روز عاشورا برگزار شد
سومین جلسه از مجموعه نشست هم اندیشی اساتید با موضوع نقش زنان و کودکان در روز عاشورا در روز سه شنبه ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۰ ساعت 11 صبح در سالن جلسات بوستان دانشگاه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سومین جلسه از نشست هم اندیشی اساتید با موضوع نقش زنان و کودکان در روز عاشورا در روز سه‌شنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۰ ساعت 11 صبح در سالن جلسات بوستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین محبی سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دکتر غلامی معاون فرهنگی و جمعی از اساتید هیئت علمی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای نشست حجت الاسلام محبی ضمن عرض تسلیت در خصوص سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام ضمن تجلیل و بزرگداشت زنان و بانوان در روز عاشورا به بیان نکاتی پیرامون نقش کودکان و زنان قافله امام حسین علیه السلام در این روز پرداختند.

ایشان وی با اشاره به اینکه امام حسین علیه السلام آغازگر جنگ نبوده و نیز با توجه به اینکه برای جنگ نیامده بود، عنوان کردند که حضور بانوان و کودکان در این سفر همراه او خود سند و گواهی براین موضوع می باشد. ایشان در ادامه به یکی از وظایف زنان در روز عاشورا اشاره نموده و عنوان کردند که اگر زنان در روز عاشورا نبودند وقایع آنروز آنگونه که باید به نسلهای بعد منتقل نمی‌شد در واقع زنان و بانوان مورخان واقعی عاشورا بودند.

حجت الاسلام محبی با اشاره به اینکه در بسیاری از موفقیت های امیرالمومنین علیه السلام، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و نیز همچنین در بسیاری از موفقیت های امام حسین علیه السلام حضرت زینب کبری سلام الله علیها نقش بسیار مهمی داشتند به نقش مهم زنان و کودکان در روز عاشورا و در طول تاریخ تاکید کردند.

در ادامه حجت الاسلام محبی اظهار داشتند که این وظایف مهم فقط مخصوص روز عاشورا نبوده و زنان در طول تاریخ و نیز در جوامع امروزی نقش بسیار مهمی را در جامعه و خانواده ایفا می‌کنند. یکی از این وظایف بسیار مهم تربیت فرزندان شایسته در محیط خانواده و جامعه می باشد.

در پایان هر یک از اساتید با محوریت از قرار دادن نقش زنان و کودکان در روز عاشورا به بیان نکاتی پیرامون نقش ها و وظایف بانوان در جوامع گذشته و امروز پرداختند.

پایان//

۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید