اخبار

فشار خون بالا را جدی بگیرید

فشار خون بالا را جدی بگیرید

فشاری که خون در هر انقباض عضله قلب به دیواره سرخرگها وارد می‌کند فشار خون نام دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، یک متخصص قلب و عروق و فوق آنژیو پلاستیک گفت: اندازه گیری فشار خون در واقع میزان عبور خون از رگها و میزان مقاومت رگها در برابر خون در حین ضربان قلب است.

دکتر محمد روز بهانی با اشاره به اینکه در بسیاری از خانواده‌ها، فشار خون بالا یک بیماری ارثی و ژنتیکی است گفت: بالا بودن فشار خون موجب بروز عوارضی مانند بیماری قلبی، نارسایی کلیوی، تصلب شرایین، آسیب‌های چشمی و سکته مغزی می‌شود.

وی افزود: نیاز است افراد از ۲۰ سالگی فشار خون شان را اندازه گیری کنند و اگر فشار آن‌ها نرمال بود هر ۳ تا ۵ سال یکبار نسبت به پایش فشار خون خود اقدام کنند.

این متخصص قلب و عروق گفت: در حالت طبیعی باید میزان فشار خون باید کمتر از ۱۲۰/۸۰ باشد و در بیماران این میزان باید کمتر از ۱۴۰/۹۰۰ باشد.

روز بهانی رعایت بهبود عادات زندگی، ترک سیگار، کاهش وزن، ورزش کردن، پیاده روی حداقل یک ساعت، مصرف نکردن الکل، خوردن غذا‌های کم نمک و کم چرب، مصرف زیاد ماهی را از اقدامات درمانی برای کاهش فشارخون بالا عنوان کرد.

بی توجهی به درمان مناسب برای فشار خون بالا می‌تواند منجر به آسیب‌های قلبی، مغزی، کلیوی، ریوی و اختلال در گردش خون بدون هیچ علامت خاصی شود.
۲ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید