اخبار

مردان کمتر از زنان به سلامتی خود اهمیت می‌دهند

مردان کمتر از زنان به سلامتی خود اهمیت می‌دهند

 

دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مردان به دلایل مختلفی نسبت به زنان کم‌تر به مسئله سلامتی خود اهمیت می‌دهند، بنابراین این ضرورت وجود دارد که حتما هفته‌ای برای حساس‌سازی هر چه بیشتر آقایان نسبت به سلامت خودشان در نظر گرفته شود.

دکتر حسین بیگلری دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: هر ساله از اول تا هفتم اسفندماه به عنوان  هفته سلامت مردان در کشور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مردان به دلایل مختلفی اجتماعی، اقتصادی و...  نسبت به زنان کم‌تر به مسئله سلامتی خود اهمیت می‌دهند، بنابراین این ضرورت وجود دارد که حتما هفته‌ای برای حساس‌سازی هر چه بیشتر آقایان نسبت به سلامت خودشان در نظر گرفته شود.

دبیر کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شعارهای نمادینی همچون باورهای نادرست در زمینه واکسیناسیون علیه کووید۱۹ ، پاندمی کووید۱۹ و سلامت روان مردان، سلامت باروری مردان و جوانی جمعیت، مولفه‌های اجتماعی مرتبط با سلامت مردان، کنترل عوامل خطر کرونا در محیط کار، سواد سلامت و نقش آن در سلامت مردان و نقش شیوه زندگی سالم در پیش‌گیری از سرطان‌های شایع مردان در این هفته در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این هفته برای افزایش آگاهی و دانش سلامت آقایان در نظر گرفته شده از آنجا که مردان برای تأمین معیشت اقنصادی خانواده بیشتر درگیر مسائل کاری هستند و برای مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند حتما به سلامتی خود توجه کنند و زمانی را برای در نظر گرفتن شاخص‌های سلامتی در کنار خانواده در نظر بگیرند.

۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۹:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید