اخبار

انجام سریع خانه تکانی و نداشتن استراحت هنگام کار باعث آسیب جدی به اعضای بدن می شود

انجام سریع خانه تکانی و نداشتن استراحت هنگام کار باعث آسیب جدی به اعضای بدن می شود
 
 

یک متخصص فیزیوتراپی هشدار داد: آسیب های فیزیکی به بدن در خانه تکانی را ‌جدی بگیرید زیرا انجام سریع کار و نداشتن استراحت بین کار در خانه تکانی باعث آسیب جدی به اعضای بدن می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمد باقر شمسی در گفتگو با میز خبر روابط عمومی دانشگاه گفت:یکی از عادات اشتباه انجام سریع کارها و استراحت نداشتن بین کار است که می‌تواند آسیب‌های جدی به اعضای بدن وارد کند  بنابراین فعالیت‌های فیزیکی باید با سرعت مناسب انجام شوند تا به این ترتیب عضلات حین انجام کار بتوانند استراحت کوتاه داشته باشند و از انقباض مداوم عضلات جلوگیری شود.

وی هشدار داد: در خانه تکانی انجام کارها در روزهای متوالی باعث می شود که فرد فرصت استراحت کافی داشته باشد و بدن کمتر دچار آسیب های فیزیکی شود.
 
دکتر شمسی گفت: از کار یکنواخت پرهیز کنید چرا که در این وضعیت به ستون فقرات و گردن فشار وارد می شود و بهتر است ۵ تا ۱۰ دقیقه پس از انجام هر کاری ، آن کار عوض شود و کار دیگری بپردازید و باید در انجام کارها تنوع داشته باشید تا به شکل مداوم به یک قسمت بدن فشار نیاید.
 
وی گفت: کمردرد و آسیب های فیزیکی به استخوان بدن جزو شایع ترین اتفاقاتی است که به علت رعایت نکردن اصول ایمنی خانه تکانی برای افراد رخ می‌دهد.
 
به گفته این متخصص فیزیوتراپی از جمله آسیب های خانه تکانی  مربوط به آسیب‌های اسکلتی عضلانی است و اغلب به علت سقوط و یا بلند کردن و جابجایی اشیای سنگین ایجاد می‌شود.
 
وی با بیان اینکه متأسفانه افراد از مشکلات ناشی از بلند کردن اجسام سنگین غافلند و نمی‌دانند که درست بلند نکردن اجسام سنگین چه پیامد‌هایی به همراه دارد گفت: سعی کنید در جابه جایی اجسام سنگین از دیگران کمک بگیرید و نباید اجسام سنگین را به تنهایی بلند کنید چرا که  آسیب‌های کمر اغلب به دلیل بلند کردن یا جابه جا کردن اشیا سنگین بروز می‌کند.
 
دکتر شمسی افزود: همچنین کشیدگی ماهیچه‌ها یا پیچ خوردگی ممکن است در اثر بلند کردن جسمی که بسیار سنگین است، یا بلند کردن اشیا به شکل نادرست ایجاد شود. 
 
وی تاکید کرد: در جریان خانه‌تکانی، تمام کارها باید متناسب با توان فرد انجام شود وهنگام بلند کردن اجسام از زمین تمام فشار بر کمر وارد نشده و با کمک خم شدن زانوها وسیله را بلند کرد. 
 
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید