اخبار

نشست هم اندیشی با موضوع تحقق آیین‌نامه رفتار و پوشش حرفه‌ای برگزار شد

نشست هم اندیشی با موضوع  تحقق آیین‌نامه رفتار و پوشش حرفه‌ای برگزار شد
به همت دبیرخانه عفاف و حجاب دانشگاه، نشست هم اندیشی با موضوع آیین نامه رفتار و پوشش حرفه ای با حضور حجت الاسلام و المسلمین محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، مدیران و معاونین آموزشی دانشکده ها و جمعی از اساتید هیئت علمی دانشگاه در سالن جلسات بوستان برگزار شد.
 
 
 

 

 

 
 
به گزارش معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛ به همت دبیرخانه عفاف و حجاب دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، جلسه‌ی تبیین آیین‌نامه رفتار و پوشش حرفه‌ای با حضور حجت الاسلام و المسلمین محبی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر سیاوش وزیری معاون آموزشی، دکتر محمدرضا غلامی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر زهرا السادات مهدیون مسئول دبیرخانه عفاف و حجاب و جمعی از روسا، معاونین آموزشی و مدیران فرهنگی دانشکده‌ها، مسئولین و کارشناسان اداره آموزش در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در محل سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی بوستان انقلاب برگزار شد.


در ابتدای جلسه، دکتر محمدرضا غلامی ضمن تشکر از حاضرین در جلسه بیان داشت: یکی از مشکلات دانشگاه‌های ایران نپرداختن به آیین نامه رفتار و پوشش حرفه‌ای است و با توجه به اهمیت مفاد آیین نامه رفتار و پوشش حرفه‌ای، روسای دانشکده‌ها و مسئولین آموزش در جهت نشان دادن جایگاه حرفه‌ای به دانشجویان اقدام نمایند.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه هم اکنون در جنگ فرهنگی هستیم، نباید اجازه دهیم جوانان مرعوت جنگ رسانه‌ای شوند، چرا که این امر موجب تحقیر فرهنگ خواهد شد.

دکتر وزیری نیز، ضمن بیان اینکه ما در ابتدا وظیفه داریم طبق آیین‌نامه رفتار و پوشش حرفه‌ای به صورت امر به معروف و نهی از منکر و با گشاده‌رویی در جهت تغییر رفتار و پوشش مناسب دانشجویان اقدام نماییم ادامه داد: هر مکانی شئوناتی دارد و منزلت هر جایگاهی باید حفظ شود و نیز این مسائل نباید مقتوش بماند و باید بصورت انضباطی نگاهی متفاوت به آن داشت.


حجت الاسلام و المسلمین محبی نیز عنوان کرد: طرح‌های اجرایی در حوزه مقوله‌ی عفاف و حجاب باید تصویب شوند و تناقض رفتاری در برخورد با دانشجویان نباید باشد. طبق ماده یک فرهنگی که تقید به مسائل شرعی است و نیز بنابر مصوبه‌ی شورای نماز، اساتید هنگام نماز کلاس‌های دانشجویی را تشکیل ندهند چرا که این مسائل مربوط به دنیا و آخرت انسان است و پیگیری‌های لازم باید بصورت مستمر و با نظمی دقیق اعمال شود.

شایان ذکر است در حاشیه این جلسه، آیین نامه رفتار و پوشش حرفه‌ای و کتابچه نیم نگاهی به ضوابط پوشش در دانشگاه های جهان در اختیار حضار قرار گرفت.


در انتهای جلسه نیز هر کدام از روسای دانشکده‌ها و اعضای حاضر در جلسه به ارائه راهکارهایی جهت اجرایی نمودن آیین‌نامه پرداختند و به اتفاق به اهمیت و لزوم اجرایی شدن این آیین نامه و نظارت بر آن تاکید کردند.
پایان خبر//

 

 
3
 
2


۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید