اخبار

مراسم گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشکده بهداشت برگزار شد

مراسم گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر در دانشکده بهداشت برگزار شد
این مراسم به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و سازمان بسیج جامعه پزشکی استان با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمانشاه، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونین، مدیران و مسئولین دانشگاه، مقامات لشکری استان، سایر مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، کارکنان، اساتید و دانشجویان،عده ای از خانواده های معزز شهدا و ..... در روز چهارم خرداد ماه ۱۴۰۱ در سالن ورزشی شهید سلیمانی دانشکده بهداشت برگزار شد.

 

 

 

 

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛ این مراسم به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و سازمان بسیج جامعه پزشکی استان با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمانشاه، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، جمعی از اساتید هیئت علمی و کارکنان و دانشجویان،معاونین مدیران و مسئولین دانشگاه، مقامات لشکری استان، سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی، عده ای از خانواده های معزز شهدا و ..... در  روز 4 خرداد ماه ۱۴۰۱ در سالن ورزشی شهید سلیمانی دانشکده بهداشت برگزار شد.

این مراسم با تلاوت زیبای آیاتی از کلام الله مجید توسط سعید کریمی خو مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه آغاز شد. و پس از آن دکتر قباد محمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن گرامی‌ داشت سالروز آزادسازی خرمشهر و عرض خیر مقدم به حضار مراسم از جمله حجت الاسلام علماء نماینده ولی فقیه  و امام جمعه استان کرمانشاه، سردار ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) و دیگر فرمانده هان نظامی و انتظامی حاضر، جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در صد ساله اخیر رخ داده همین انقلاب اسلامی است.

سپس ادامه دادند : انقلاب اسلامی همان انقلابی است، که بسیاری از مستکبران و مخالفان آن تصور پیروزی و دوام آن را نداشته، و انتظار برهم خوردن آن را داشتند.اما با یاری خداوند متعال و خون پاک و رشادت های همین شهدا انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بود که درخت انقلاب، این گونه متمایز و بی نظیر به ثمر نشسته  است.

و همچنین حجت الاسلام و المسلمین علماء نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمانشاه، ضمن تبریکسالروز آزاد سازی فتح خرمشهر به مشقت ها و سختی های آزاد سازی خرمشهر اشاره نموده و خاطر نشان کردند: امام خمینی (ره) آنگونه که باید، این مسئله را هدایت،رهبری و فرمانده هی نمودند. زیرا این یک هدایت دلی و قلبی در خصوص مبارزه با تجاوز، ظلم و دست درازی مستکبران بود.

ایشان با اشاره به جمله معروف امام خمینی (ره) عنوان کردند: "خرمشهر را خدا آزاد کرد" ؛ تمام اعمال ما به ذات الهی وابسته است. و آنچه که باعث پیروزی ما در برابر مستکبران می شود، همین پیروی از ذات حق تعالی است.

و در پایان با تشکر از جامعه پزشکی بابت درخشش های بینظیر در سطح جهانی و منطقه؛ از شهدا، رزمندگان، جانبازان و دیگر مسببان دوام و پایداری این انقلاب قدردانی نمودند.

در ادامه مراسم، سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) کرمانشاه به کمک های خداوند در جنگ های صدر اسلام اشاره نموده و اظهار داشتند: همیشه و در طول تاریخ اسلام جنگ های بسیاری علیه اسلام و مسلمانان برپا بوده و هست و اینکه در اکثر مواقع مسلمانان حتی با تعداد کمتر پیروز می شدند. سپس به فتح خرم شهر اشاره کرده و خاطر نشان کردند: در عملیات خرمشهر نیز چنین بود چراکه شهر خرمشهر از نظر دانش نظامی و جغرافیایی قابل تصرف نبود، و همه‌ی کارشناسان نظامی عراق ضمانت کرده بودند که ایران نمی‌تواند خرمشهر را باز پس‌ گیرد. به همین علت صدام گفته بود اگر ایرانی ها بتوانند خرمشهر را آزاد کنند من کلید بصره را به آنها می دهم.
اینکه امام فرمود "خرمشهر را خدا آزاد کرد" به این علت بود که به لحاظ تجهیزات و نیروی نظامی دشمن بسیار قوی تر و پیشرفته تر بود، اما چون ما به وعده خداوند ایمان داشتیم، توانستیم پیروز میدان شویم و خرمشهر را آزاد کنیم.

و در آخر این مراسم با تقدیر و قدر دانی از خانواده های شهدای هشت سال دفاع مقدس پایان یافت.

پایان خبر//

 تهیه کننده خبر: امیر حسین حدادی

 
2
 
 
3
 
 
4
 
 
1
 
14
 
25
 
24
 
23
 
21
 
20
 
20
 
18
 
 
17
  
 
16
 
 
15
 
 
13
 
 
11  
 
10  
 
8  
 
7
1
 
 
.
 

 

 

۸ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید