اخبار

افزایش نشاط روحی و تقویت حس خودباوری در دانشجویان ، نیازمند استفاده از تجربیات سایر دانشگاه‌ها است

افزایش نشاط روحی و تقویت حس خودباوری در دانشجویان ، نیازمند استفاده از تجربیات سایر دانشگاه‌ها است

در اولین نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی و مسوولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کلان منطقه۳ آمایشی کشور سرپرست مدیریت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مباحثی در خصوص استقرار «کمیته فرهنگی» قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت عنوان کرد و گفت:کمیته‌ی فرهنگی با محوریت معاونت فرهنگی و دانشجویی تشکیل شده است و دبیر و اعضای کمیته طبق شرایط عمومی و اختصاصی موجود در آیین نامه مشخص شده‌اند.

 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر پرستو عباسپور گفت: در کنار معاونت فرهنگی و دانشجویی، صندوق رفاه هم به عنوان همکار معاونت دیده شده و در قرارگاه دانشگاه، رییس محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به عنوان عضو ثابت حضور دارند.
 
وی اظهار داشت: اعضای کمیته فرهنگی در معاونت فرهنگی و دانشجویی، باید از افراد مومن و انقلابی انتخاب شوند، خودشان متاهل باشند و حداقل دو فرزند داشته باشند و باور قلبی و اعتقاد درونی به افزایش جمعیت داشته باشند.
 
به گفته وی قانون حمایت از خانواده جوانی جمعیت ۷۳ ماده دارد که ۲۰۷ قانون را در برمی‌گیرد که از این تعداد شش قانون در حیطه‌ی وظایف معاونت دانشجویی فرهنگی و کمیته فرهنگی است.
 
دکتر عباسپور گفت: تخصیص بودجه جهت توسعه و تجهیز خوابگاه‌های متاهلی، تاسیس مراکز مشاوره مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی، آگاه‌سازی و آموزش دانشجویان در خصوص مزایای ازدواج بهنگام و آسان، مزایای تعدد فرزندان و حمایت از نقش مادری، همسری و آشنایی با خطرات پزشکی، روانشناسی و اجتماعی سقط جنین و تقبیح تجرد زیستی از جمله مواردی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد و در کمیته فرهنگی عملیاتی گردد.
 
در ادامه  سرپرست مدیریت فرهنگی و فوق برنامه به ارائه پروپوزال اردوهای جهادی تابستانی فرهنگی و هم‌اندیشی در خصوص آن پرداخت و گفت: افزایش نشاط روحی و تقویت حس خودباوری در دانشجویان به منظور ارائه راهکارها در رفع مشکلات موجود، نیازمند استفاده از تجربیات سایر دانشگاه‌ها است.
 
دکتر فاطمه حدادیان گفت: در این راستا توجه به تقویت امور دینی و فرهنگی، بهره برداری از ظرفیت‌های موجود و نظارت دانشگاه‌های کلان منطقه امری ضروری به نظر می‌رسد.
 
وی اظهار داشت:معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اردوهای فرهنگی و دانشجویی در ایام تابستان برای دانشجویان دانشگاه‌های کلان منطقه را یک نیاز جدی و هدف راهبردی می‌داند.
 
وی اظهار داشت:گروه هدف دانشجویان دانشگاه کلان منطقه بر ورودی‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تاکید دارند.
 
🆔@k_health
 
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید