اخبار

جلسه توجیهی برنامه های عملیاتی سال جاری در حوزه فرهنگی و مذهبی برگزار شد.

جلسه توجیهی برنامه های عملیاتی سال جاری در حوزه فرهنگی و مذهبی برگزار شد.
جلسه توجیهی برنامه های عملیاتی سال جاری در حوزه های فرهنگی و مذهبی در روز سه شنبه مورخ ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ در سالن جلسات بوستان دانشگاه و با حضور حجت الاسلام و المسلمین محبی، دکتر محمدرضا غلامی، دکتر فاطمه حدادیان دکتر پرستو عباسپور، سردار احمدی، ائمه جماعات و دیگر مدیران و مسئولان فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛ جلسه توجیهی برنامه های عملیاتی سال جاری در حوزه های فرهنگی و مذهبی در روز سه شنبه مورخ ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ در سالن جلسات بوستان دانشگاه و با حضور حجت الاسلام و المسلمین محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری،  دکتر محمدرضا غلامی و دکتر فاطمه حدادیان معاون و مدیر فرهنگی و دانشجویی، دکتر پرستو  عباسپور رئیس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان،  سردار احمدی از فرماندهان جنگ و راوی حماسه های رزمندگان در دفاع مقدس، ائمه جماعات و دیگر مدیران و مسئولان فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدا این جلسه با تلاوت زیبای آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری برجسته استانی جناب آقای وحید نظریان آغاز شد.

پس از تلاوت زیبای قرآن سردار احمدی از فرماندهان جنگ و راوی حماسه های رزمندگان در دفاع مقدس به شرح حماسه هایی از رشادت های رزمندگان و شهدا پرداختند. سردار احمدی در بخشی از سخنان خود به مسئله غرب کشور خصوصاً استان کرمانشاه در جنگ تحمیلی علیه رژیم بعث عراق اشاره نموده، وخاطر نشان کردند که هنوز کرمانشاه درگیر خسم های دشمنان بوده که ریشه در آن زمان ها دارد.

در ادامه جلسه دکتر محمدرضا غلامی با اشاره به سالروز شهادت شهید بلند مرتبه مصطفی چمران به جمله ای از ایشان اشاره نموده که  "زمانی که شیپور جنگ نواخته می شود مرد از نامرد مشخص می‌شود" و  خاطرنشان کردند که امروز شیپور جنگ  نواخته شده و جنگ از نوع امروزی و جنگ نرم در جریان است. سپس به وصیت نامه شهید عباس دیده ور اشاره کردند و قسمتی از وصیت نامه ایشان را بازخوانی نموده و عنوان کردند که این روزها عرصه انقلاب، عرصه تنگی است که جبهه فرهنگی در مقابل آن وظایف بسیار مهمی دارد و لازمه سر بلند شدن در این وظایف ادامه راه و سیره شهدا است.

دکتر غلامی به لزوم تقویت و ترویج سیره شهدا در جامعه اشاره کردند و یکی از عواملی که باعث ترویج این امر میشود را دیدار خانواده شهدا دانستند.

در بخش دیگری از این جلسه دکتر عباسپور ضمن بیان آمار و نکاتی پیرامون رشد جمعیت و باروری، خاطرنشان کردند که فرزند آوری و رشد جمعیت در ایران از دهه ۷۰ تا کنون با کاهش شدید روبرو بوده و هم اکنون در بدترین حالت خود قرار دارد.سپس ادامه دادند که تغییرات مطلوب در این زمینه نیازمند همت فراوان فعالان فرهنگی می باشد.

این جلسه با بحث و گفت و گوی اعضای حاضر در جلسه ادامه یافت و هر یک پیرامون بحث به بیان نکاتی پرداختند.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین محبی ضمن قدردانی از تمام تیم های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کردند که، این فعالیت‌ها باید از خود ما شروع شود تا قادر به پیاده‌سازی باشد و به  بازدهی مناسب و مورد انتظار برسد. ایشان با اشاره به اینکه هرچه فعالیت کنیم باز هم کم است اعضا، مسئولین و مدیران فرهنگی دانشگاه را به فعالیت بیشتر و هوشمندانه دعوت کردند.

 

8
 
1
 
7
  
2
.
15
 
13
 
11
 
10
  
9
 
6
 
5
 
4
 
3
 
 
 
 

 


۶ تیر ۱۴۰۱ ۱۳:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید