اخبار

واکسیناسیون و جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی دو راهکار مهم برای عبور از پیک هفتم بیماری کرونا

واکسیناسیون و جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی دو راهکار مهم برای عبور از پیک هفتم بیماری کرونا
 
دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه در نشست امروز ستاد استانی کرونا در استانداری کرمانشاه گفت:متاسفانه به دلیل بی توجهی و ساده انگاری مردم  دوز یادآور استقبال خوبی برای تزریق واکسن نداریم .
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: در حال حاضر ۳۲ درصد افراد زمان تزریق نوبت بعدی واکسن آنها فرا رسیده اما جهت واکسیناسیون مراجعه نکرده اند و ۷ درصد جمعیت هدف نیز  تنها یک دوز واکسن دریافت کرده اند.
 
وی افزود:این در حالی است که تزریق واکسن تاثیر زیادی در کاهش بستری ها و مرگ و میر ناشی از کرونا در پیک های قبلی بیماری داشت.
به گفته وی واکسیناسیون و جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی دو راهکار مهم برای مقابله با ویروس کرونا محسوب می شود.
 
در ادامه محمد پور هاشمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز گفت: برای کنترل بیماری و کاهش موارد بستری ها باید نسبت به اجرای راهکارهای پیشگیرانه و حساس سازی مردم در خصوص رعایت جدی پروتکل های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک اقدامات لازم صورت گیرد.  
 
وی اظهار داشت: در مراسم های عزاداری و سوگواری ماه محرم دستورالعمل بهداشتی شرکت در این مراسم به هیات های مذهبی ابلاغ گردد و بر اجرای آن نظارت گردد.
 
وی همچنین افزود: با توجه به اینکه وارد پیک هفتم بیماری کرونا شده ایم باید مراکز تزریق واکسن فعال گردد و اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام شود.
 
هاشمی اظهار داشت: باید در مبادی ورودی مرز کنترل ویژه ای وجود داشته باشد و مسافران، رانندگان و افرادی که از مرزها وارد کشور می شوند در ابتدای ورود بررسی های لازم صورت پذیرد و همچنین در زمینه تزریق دوز یادآور اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد. 
 
وی افزود: امیدوارم با رعایت پروتکل های بهداشتی ، تزریق واکسن و استفاده از ماسک ، با کمترین آسیب از این پیک عبور کنیم .
 
۹ اَمرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۵۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید