اخبار

قدمی رو به جلو برای ترویج تغذیه با شیر مادر ، حمایت و آموزش شعار امسال هفته جهانی تغذیه با شیر مادر

قدمی رو به جلو برای ترویج تغذیه با شیر مادر ، حمایت و آموزش شعار امسال هفته جهانی تغذیه با شیر مادر
 
 
دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه به مناسبت هفته جهانی ترویج تغذیه با شیرمادر(۱۶_۱۰ مرداد ۱۴۰۱) در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: مطابق با روال هر سال، آژانس بین المللی ترویج تغذیه با شیر مادر ، شعار امسال هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر را ؛ قدمی رو به جلو برای ترویج تغذیه با شیر مادر ، حمایت و آموزش اعلام کرده است.
 
وی اظهار داشت: تأکید آژانس بر حمایت از ترویج تغذیه با شیرمادر از طریق توانمند کردن و افزایش ظرفیت افراد مرتبط در سطوح مختلف و با توجه به نقش آنان در جامعه است که نهایتاٌ منجر به تشکیل زنجیره گرم حمایت و پشتیبانی می شود.
 
دکتر شکیبا با بیان اینکه مادران برای تغذیه بهینه شیرخوار خود با شیرمادر، نیاز به حمایت دارند گفت: حمایت از مادران شیرده و شیرخواران از طریق افراد مرتبط ( در خانواده، محیط کار و جامعه) و با توجه به نقش آنها در سطوح مختلف صورت می گیرد. 
 
به گفته وی این فرایند " تشکیل زنجیره گرم حمایت و پشتیبانی نامیده می شود" و از طریق حمایت و آموزش میسر خواهد بود و نقش مهمی در حمایت مادران و شیردهی موفق در آنها دارد.  
 
دکتر شکیبا با بیان اینکه تأثیر نامطلوب بحران همه گیری کرونا طی دوسال گذشته در مشاوره شیردهی، باعث حمایت ناکافی از مادر و شیرخوار شده است گفت: گسترش نابرابری و نا امنی غذایی در جوامع، درگیری کادر بهداشتی و درمانی در دوره کرونا و کمبود نیروی انسانی، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و مراجعه و تماس کمتر والدین با کارکنان بهداشتی، جدا کردن نوزاد از مادر و جلوگیری از شیردهی در مواقع مشکوک به کرونا ، نقض اجرای کد بین المللی بازاریابی جانشین شونده های شیر مادر، در دسترس نبودن گروههای حامی برای والدین نیازمند مشاوره شیردهی و ... باعث کاهش سطح دانش و مهارت والدین و عدم مراجعه به موقع جهت دریافت خدمات شده است.
 
وی شروع آموزش و مشاوره مادران در سه ماهه اول بارداری در خصوص ترویج تغذیه با شیر مادر را یکی از نیازهای آموزشی برای آمادگی مادران و والدین دانست و گفت: لازمه ی شیردهی موفقیت آمیز؛ انجام مراقبت های قبل و حین زایمان مطابق با سیاست های دوستدار مادر، مشاوره مناسب و کمک عملی به مادران در روزهای اولیه پس از زایمان در بیمارستان و پس از ترخیص و تداوم آموزشها و حمایت آنها در طول دوران شیردهی توسط افراد مرتبط در سطوح مختلف جامعه است.
 
🆔@k_health
 
۱۰ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید