اخبار

ارائه بیش از ۸۵۰۰ مقاله در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

ارائه بیش از ۸۵۰۰ مقاله در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در جلسه ی پایش این معاونت گفت:در مجموع در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۸۵۰۸ مقاله و ۱۳۳۷۶۵ استنادات داشته است و تعداد اعضای هیئت علمی شاغل ۵۳۳ نفر می باشد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر جلیلی گفت:  کسب رتبه اول فناوری در بین دانشگاههای تیپ ۲ کشور در سه سال اخیر و کسب رتبه سوم فناوری دانشگاه در دو سال اخیر در بین دانشگاههای علوم پزشکی کشور از افتخارات معاونت تحقیقات است.
 
وی ارتقاء ۱۳ شرکت فناور عضو دانشگاه به سطح دانش بنیانی ، راه اندازی اولین دفتر انتقال فناوری دانشگاه در غرب کشور ، اشتغال زایی ۲۱۲ نفر توسط شرکتهای فناور عضو دانشگاه ، تجاری سازی ۱۷ محصول فناورانه و ثبت ۲۵۵ اختراع داخلی را ازمهمترین دستاوردهای فناوری دانشگاه عنوان کرد.
 
به گفته وی به طور کلی تعداد واحد مراکز تحقیقاتی و امور بین الملل ۵ مرکز اصولی ، ۸ مرکز قطعی و ۲ پژوهشکده می باشد همچنین ۳ واحد توسعه تحقیقات بالینی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) ، مرکز آموزشی درمانی طالقانی و امام خمینی (ره) وجود دارد.
 
دکتر جلیلی گفت: واحدهای توسعه تحقیقات بالینی مجتمع امام رضا (ع ) ازنظر فعالیتهای پژوهشی در سطح کشور بعد از بیمارستان نمازی شیراز و بقیه الله (عج) تهران جایگاه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
 
وی اظهار داشت: معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تمامی حوزه ها رتبه هفتم کشور را داراست، در مطالعات اپیدمیولوژیک رتبه اول و در تولید فناوری رتبه سوم کشور را دارد.
 
به گفته وی رتبه پژوهشی دانشگاه در دانشگاههای تیپ ۲ در سال ۱۳۹۰ رتبه چهارم بوده و از سال ۹۷ تا ۹۹ رتبه اول را کسب نموده است.
 
دکتر جلیلی افزود: حمایت از تحقیقات در زمینه کووید ۱۹ به میزان ۸ میلیارد ریال و چاپ ۲۹ مقاله معتبر در مجلات بین المللی ، اختصاص عنوان برترین پژوهش در حوزه کووید ۱۹ در کل کشور به مقاله محققین دانشگاه کرمانشاه و تقدیر وزیر بهداشت از محققین ، از دیگر افتخارات معاونت تحقیقات دانشگاه می باشد.
 
به گفته وی کسب رتبه اول از نظر فعالیتهای پژوهشی در بین دانشگاههای علوم پزشکی تیپ ۲ کشور در جشنواره رازی در دوسال گذشته و کسب رتبه هفتم در بین ۵۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور و افزایش تعداد مقالات بین المللی از ۱۱۱ در سال ۲۰۱۷ به ۵۱۲ در سال ۲۰۲۱ و افزایش تعداد مقالات از ۷۰۵ در سال ۲۰۱۷ به ۱۲۹۴ در سال ۲۰۲۱   ازمهمترین دستاوردهای معاونت تحقیقات است.
 
دکتر جلیلی بیان کرد: تاسیس مرکز نوآوری سلامت  و انجام پروژه های ساخت آزمایشگاه جامع تحقیقات در فضایی به مساحت ۷۰۰ مترمربع از مهمترین اولویتهای این معاونت است.
 
وی افزود:  بررسی چارت سازمانی و تشکیلات تفصیلی برای پژوهشکده و مراکز قطعی ، اختصاص بودجه مستقل برای مراکز قطعی و اختصاص پست سازمانی مکفی برای اعضای هیات علمی پژوهشی ازمهمترین دغدغه ها وچالشهای معاونت تحقیقات و فناوری است که برای رفع آنها باید گامهای اساسی برداشت.
 
۱۴ اَمرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید