اخبار

حضور هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی در گیلانغرب

حضور هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی در گیلانغرب
 
دکتر محمدی رئیس و اعضای هیات رییسه دانشگاه در بدو ورود به شهرستان گیلانغرب به همراه دکتر حیدری نماینده مردم گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار گیلانغرب، از بیمارستان الزهرا این شهرستان بازدید کردند.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این بازدید رییس دانشگاه ضمن بازدید از بخش های بستری، تشخیصی، خدماتی و اداری بیمارستان، روند ارائه خدمات در این بیمارستان را مورد ارزیابی قرار داد و با پرسنل نیز دیدار و گفتگو کرد.
 
 در ادامه سفر به شهرستان گیلانغرب در نشست‌ پایش حوزه سلامت شهرستان گیلانغرب با حضور هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی، نماینده مردم گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان، چالش‌ها و راهکارهای حوزه سلامت در این شهرستان بررسی شد.

 


۳

 دکتر محمدی رئیس دانشگاه ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: امیدوارم که همه ما در مسیر این امام همام گام برداریم، بسیار خوشحالم که امروز در شهر گیلانغرب میهمان مردم غیور این منطقه هستیم.

وی اظهار داشت:متاسفانه اوضاع مالی وزارت بهداشت و دانشگاه با توجه به اینکه در دو سال و نیم گذشته درگیر بحران کرونا بوده ایم و از طرفی تعرفه های دولتی هم افزایش پیدا نکرده مناسب نیست و درآمد بیمارستان ها کفاف هزینه ها را نمی دهد و در حال حاضر تمام بیمارستان‌های استان زیان‌ده می باشند.

وی گفت: هم اکنون بدهی دانشگاه به پرسنل و بازار بیش از هزار میلیارد تومان می باشد، اما با این شرایط باز هم نمی توانیم سلامت مردم را نادیده بگیریم.

دکتر محمدی گفت:در خصوص دستگاه سی تی اسکن، دکتر حیدری نماینده محترم مردم گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی به طور جدی پیگیر می باشند و تا حدودی نهایی شده و این دستگاه در یک مکان به متراژ ۲۵۰ متر مربع در داخل بیمارستان که دسترسی به آن راحت باشد، راه اندازی خواهد شد.

وی بابیان اینکه مشکلات مربوط به سیستم سرمایشی کلینیک حل می شود گفت: شیفت عصر این کلینیک نیز باید به زودی برقرار گردد، آسفالت اطراف پد هلیکوپتر بیمارستان و ساخت مرکز آموزش بهورزی را نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت:ساخت چهار واحد پانسیون پزشکان در گیلانغرب و دو واحد در گور سفید و  گواور و همچنین تعمیر و سرویس دستگاه‌های دیالیز از دیگر مصوبات این نشست می باشد.

دکتر محمدی گفت:  همچنین مبلغ سه میلیارد تومان را به تعمیر و تجهیز کلیه مراکز بهداشتی شهرستان گیلانغرب اختصاص می‌دهیم.

 

به گفته وی خرید یک دستگاه آمبولانس نو، بهسازی شش واحد پانسیون پزشکان، تعمیر سیستم سرمایشی، روشنایی و اکسیژن ساز بیمارستان، اختصاص یک دستگاه یونیت دندانپزشکی، یک دستگاه نوار قلب، ۱۵ دستگاه یخچال برای مراکز بهداشتی درمانی و تسویه بدهی دارو و تجهیزات مصرفی و آزمایشگاهی شبکه از جمله دیگر مصوبات این سفر می باشد.

رئیس دانشگاه در خصوص کمبود متخصص بیهوشی گفت:  این مشکل در تمام کشور وجود دارد و تا آبان ماه که از سوی وزارتخانه نیروهای متخصص توزیع می شوند، این مشکل را خواهیم داشت اما سعی می کنیم که حضور متخصص بیهوشی در گیلانغرب را به حداکثر برسانیم.

 

۱

در ادامه دکتر مریم فتاحی مدیر شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب نیز گفت: با توجه به قدمت ۳۰ ساله شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب ،تعداد بسیاری از بهورزان ما در آستانه بازنشستگی هستند، در حال حاضر ۶ دانش آموخته بهورزی در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته تا ۵ سال آینده ۲۶ بهورز جهت فعالیت در خانه های بهداشت این شهرستان مورد نیاز است .

وی افزود: علاوه بر این با توجه به نقشی که بهورزان در حفظ سلامت و ارتقا بهداشت جامعه دارند نیازمند گذراندن دوره های مختلف جهت  به روز  رسانی اطلاعات بهداشتی و آموزشی دارند و بر این اساس وجود یک مرکز آموزشی بهورزی در این شهرستان مورد نیاز است.
 
دکتر فتاحی اظهار داشت: از دیگر چالش هایی که در بخش بهداشت و درمان شهرستان با آن مواجه هستیم، کمبود و نامناسب بودن تجهیزات آزمایشگاهی و اداری در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشت شهرستان می باشد.
 
به گفته او ساخت، تعمیر و بهسازی پانسیون پزشکان مرکز شماره یک شهری و مراکز روستایی گورسفید، چله و دیره و بهسازی و تجهیز آزمایشگاه و راه اندازی مرکز رادیولوژی در مرکز گواور از دیگر مشکلاتی است که باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.
 
وی افزود: احداث ساختمان جهت نصب دستگاه سی تی اسکن در محوطه بیمارستان الزهرا(س) گیلانغرب، همچنین ساخت و راه اندازی مرکز جدید دیالیز در این بیمارستان و استاندارد سازی ساختمان امحاء زباله بیمارستان از دیگر پروژه هایی است که خواستار  تامین اعتبار جهت تسریع در اجرای این طرح ها در راستای  ارائه خدمات مطلوب درمانی به مردم شهرستان هستیم.
 
دکتر فتاحی گفت: بهسازی و تعمیرات مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه های بهداشت، به ویژه بهسازی آزمایشگاه مرکز شماره یک شهری با توجه به اینکه بیشترین تعداد مراجعات را دارد از دیگر مواردی است که نیازمند پیگیری و تامین اعتبار می باشد.

 

۲
 
همچنین دکتر حیدری نماینده شهرستانهای سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی  از دکتر محمدی رییس دانشگاه‌ علوم پزشکی کرمانشاه که با معاونین و جمعی از مدیران خود به شهرستان گیلانغرب آمده اند قدر دانی کرد و گفت:  این نشان از دغدغه و همت بلند دانشگاه برای حل مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان  دارد.

وی افزود: فرماندار گیلانغرب در کمیته برنامه ریزی، بودجه مناسبی به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اختصاص داده اند، که جای تشکر دارد.

وی اظهار داشت:  گیلانغرب دومین شهرستان از لحاظ وسعت در استان با طول ۱۳۰ کیلومترمربع است و گواور نیز بخش بزرگی از این شهرستان می باشد که باید به بخش بهداشت و درمان این بخش نگاه ویژه داشت.

دکتر حیدری گفت: یکی از مشکلات بیمارستان این شهرستان، کمبود متخصص بیهوشی است که امیدواریم با درایت و برنامه ریزی خوب دانشگاه علوم پزشکی این مشکل تا حد امکان حل شود.

وی افزود:قطعا با حضور هیات رئیسه دانشگاه و مصوبات این نشست، تا حدودی چالش ها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان در گیلانغرب مرتفع می گردد.

 

 
۱۴ اَمرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۵۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید