اخبار

تزریق دوز واکسن یادآور برای مقابله با بیماری کرونا بسیار حائز اهمیت است

تزریق دوز واکسن یادآور برای مقابله با  بیماری کرونا بسیار حائز اهمیت است
 
 
 رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه  در خصوص کنترل بیماری کرونا در ایام عزاداری ماه محرم گفت: دو سال و نیم است که با بحران بیماری کرونا  درگیر هستیم و هر از چند گاهی موج جدید آن ایجاد می‌شود و زمانی که موج های جدید بیماری می آیند وضعیت  مانند شرایط جنگی است ونیازمند کنترل جدی و مراقبتهای بیشتری هستیم .
 
دکتر حسین بیگلری در برنامه زنده تلویزیونی خانه مهربانی اظهار داشت: سلامت دارای چهار بعد جسمی ، روحی ، اجتماعی و معنوی است و اول باید جسم سالمی داشته باشیم تا بتوانیم به رشد معنوی برسیم که این مهم  ضرورت حفظ سلامت جسمی را بیشتر می کند.
 
وی اظهار داشت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، استفاده از ماسک در مراکز تجمعی ، فاصله گذاری اجتماعی و ضرورت تکمیل دوره واکسیناسیون حتماً بایستی کماکان رعایت شوند .
 
دکتر بیگلری با بیان اینکه اگر می‌خواهیم فرهنگ سلامت را ارتقا دهیم باید در کنار اهمیت به سلامت خود، به سلامت سایر افراد جامعه نیز توجه کنیم گفت: اگرفردی علایم سرماخوردگی دارد در مراسم عزاداری حضور پیدا نکند و افرادی که  سیستم ایمنی ضعیف تری  دارند یا سالمند و ناتوان هستند می تواند از طریق فضای مجازی از مراسم ماه محرم فیض ببرند .
 
وی افزود: اگر قرار است در مراسم عزاداری امام حسین (ع ) شرکت کنیم بایستی نماینده فرهنگ زیبای اجتماعی ، مذهبی و سلامت باشیم و فاصله گذاری اجتماعی را حتماً رعایت کنیم و مراسم حتی المقدور در فضای باز و در محدوده زمانی مشخصی برگزار شود، همچنین  تزریق دوز واکسن یادآور بسیار حائز اهمیت است.
 
دکتر بیگلری گفت: انسان به صورت طبیعی بعد از مدتی از محدودیت ها خسته می شود، اما در خصوص خطرات انتشار مجدد بیماری کرونا باید توجه داشته باشیم سویه جدید امیکرون ( BA5 ) قابلیت سرایت پذیری بسیار بیشتری نسبت به سویه های قبلی دارد.
 
وی افزود: از سرم قندی و دگزامتازون هیچ وقت در بیماری کرونا خصوصاً در بیماران مبتلا به دیابت استفاده نشود. 
 
به گفته وی اخیرا تحقیقات علمی به این نتیجه دست یافته است کسانی که چندین بارمبتلا به کرونا شده اند قسمتی از سیستم ایمنی بدن آنها دچار آسیب می شود و در مقابل سایر بیماری های عفونی مانند آنفولانزا ضعیف‌تر عمل خواهد کرد و خطربروز  بیماریهای خود ایمنی نیز بالا می رود و فرد با مخاطرات جدی روبرو می شود، پس همواره اولین اصل پیشگیری از بیماری است که همچنان بر آن تاکید می شود.
 
وی افزود:با توجه به ایام عزاداری ماه محرم به  ابعاد سلامت جسمی ، روحی ، اجتماعی و معنوی های توجه ویژه داشته باشیم چرا که اگر سلامت جسمی آسیب ببینند از سلامت معنوی هم نمی‌توانیم بخوبی بهره بگیریم .
 
دکتر بیگلری گفت: اگر کسی بیمار است برای حفظ سلامت دیگران  در تجمعات و مراسم حضور پیدا نکند و ازپخش مراسم در  فضای مجازی بهره می گیرد. با داشتن مسئولیت پذیری و حفظ سلامت جسمی  میتوان به شکوفایی بعد سلامت معنوی نیز دست یافت .
 
🆔️@k_health
 
۱۵ اَمرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید