اخبار

برگزاری چهارمین جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

برگزاری چهارمین جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
 چهارمین نشست هم اندیشی کمیته بهداشت ودرمان اربعین حسینی به منظور برنامه ریزی و آمادگی لازم بهداشتی و درمانی جهت خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی با حضور رییس دانشگاه، معاونین، مدیران ستادی و سایر اعضا؛ در مرکز توسعه دانشگاه برگزار شد.
 
دکتر قباد محمدی رییس دانشگاه با بیان اینکه برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی(ع) باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات استفاده گردد گفت: با توجه به اینکه امسال تردد زائران اربعین حسینی(ع) در فصل گرما انجام می‌پذیرد، قطعاً با توجه به هوای گرم و طاقت‌فرسای شهرستان قصرشیرین و پایانه مرزی خسروی و سومار ، لازم است در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.
 
وی اظهار داشت: نهایت تلاش خود را در ارائه خدمات مطلوب و رضایت بخش به زائران اربعین حسینی(ع) باید بکار بگیریم و تمام ملزومات و تجهیزات مورد نیاز و زیرساختهای مناسب را فراهم سازیم.
 
دکتر محمدی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ،دانشگاه توانمندی است گفت: ما می توانیم نیروهای مورد نیاز جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی در اربعین حسینی را از مرکز استان تامین نماییم. 
 
وی افزود: جهت ارائه خدمات مطلوب تر ، تامین نیروهای تخصصی بیهوشی ، جراحی ، اطفال و  عفونی جهت پوشش بهداشتی درمانی زائران اربعین حسینی(ع) از مرکز استان مورد نیاز است. 
 
 همچنین  دکتر رفیعی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه نیز گفت: طی بازدید های انجام شده ، اقدامات  صورت گرفته در مسیر تردد زائران اربعین حسینی(ع) در سطح استان به ویژه شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب و مرز خسروی مورد ارزیابی قرار گرفت و از نظر زیرساختهای حوزه اورژانس در استان جهت تردد زائران وضعیت مطلوبی وجود دارد. 
 
به گفته وی در حال حاضر سه مرکز مراقبت های مرزی  معاونت بهداشتی در مرز خسروی فعال هستند و یک دستگاه آمبولانس نیز در این مرز مستقر است. 
 
وی افزود: ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور وضعیت بهداشت و درمان زائران را در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) پوشش می دهند.
 
دکتر رفیعی بیان کرد:  بر این اساس ۵۶ دستگاه آمبولانس وارد مجموعه ما می شود و تعدادی نیز به صورت آماده باش می باشد و در صورت نیاز به این آمبولانس ها افزوده خواهد شد،همچنین ۱۳۰  نیروی اورژانس در اربعین امسال خدمات رسانی خواهند نمود.
 
 وی همچنین با اشاره به اینکه  چهار  دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس ، دو فروند بالگرد برای پوشش بهداشت و درمانی زائران اختصاص یافته گفت:   تعداد۶۰ دستگاه خودرو از سایر استانها در اختیار اورژانس پیش بیمارستانی قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود:  با توجه به گرمای هوا، باید هماهنگی و برنامه ریزی لازم جهت استفاده از چندین کانکس یا چادر کولردار جهت استقرار در مرز های خسروی و سومار  صورت گیرد.
 
 گفتنی است در این نشست پیشنهادات و راهکارها و مباحثی در خصوص رفع چالش‌ها و ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران اربعین حسینی ارائه شد.
 
۲۳ اَمرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید