اخبار

آماده باش ویژه بیمارستان‌های کرمانشاه در اربعین/ زوار مراقب "گرمازدگی" باشند

آماده باش ویژه بیمارستان‌های کرمانشاه در اربعین/ زوار مراقب "گرمازدگی" باشند

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آماده باش ویژه بیمارستان های استان از ابتدای شهریورماه و در آستانه برگزاری مراسم اربعین خبر داد.

دکتر پرویز صوفیوند در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طرح‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ایام اربعین، گفت: بخش درمان دانشگاه هم در این ایام برنامه‌های ویژه‌ای دارد و تقریبا از ابتدای شهریورماه تمام بیمارستان‌های استان آماده باش خواهند بود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد افزایش قابل توجه زوار اربعین باشیم و در همین راستا تمامی مراکز درمانی استان به حالت آماده باش در خواهند آمد.

دکتر صوفیوند گفت: در میان مراکز درمانی استان، بیمارستان شهرستان قصرشیرین که نزدیکترین بیمارستان به مرز خسروی است به صورت ویژه‌تری در حالت آماده باش خواهد بود و تخصص‌هایی مانند اطفال، جراحی زنان، جراحی بیهوشی و ارتوپدی در ایام اربعین در این بیمارستان مستقر شده و به زوار خدمات رسانی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این بیمارستان 96 تخت‌خوابی برای موارد "بستری موقت" استفاده خواهد شد و بیماران با حال وخیم و نیاز به بستری طولانی مدت، به بیمارستان‌های سایر شهرستان‌ها از جمله اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب و مرکز استان منتقل می شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر این، در مسیر مرز خسروی و قصرشیرین هم دو بیمارستان صحرایی توسط ارتش و سپاه برپا خواهد شد.

دکتر صوفیوند با اشاره به فعال بودن پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در مسیر تردد زوار در سطح استان، گفت: در این ایام تمامی پایگاه‌ها بصورت ویژه آماده باش خواهند بود.

وی افزود: علاوه بر این، بالگرد اورژانس، هم در مرز خسروی و هم در بیمارستان قصرشیرین جهت انتقال سریعتر بیماران و مصدومان بدحال مستقر خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌ها و نکات بهداشتی از سوی زوار اربعین، گفت: یکی از نگرانی‌های ما در این ایام بحث "گرمازدگی" و نیاز است که زوار به این مسئله و نکات مهم در این زمینه توجه کنند.

وی افزود: زوار باید در طول مسیر حتما مایعات به میزان کافی مصرف کرده و حتما به میزان کافی استراحت داشته باشند.

دکتر صوفیوند گفت: همچنین توصیه م‌ شود زوار از کلاه استفاده کرده و یا دستمال و چفیه را خیس و خنک کرده و روی سر خود در طول مسیر قرار دهند.
۲۶ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید