اخبار

استان کرمانشاه در حوزه توریسم سلامت دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی است

استان کرمانشاه در حوزه توریسم سلامت دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی است
 

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه از  دکتر عین اللهی وزیر بهداشت که به استان کرمانشاه سفر کردند سپاسگزاری کرد و گفت: به طور قطع این سفرها و بازدیدها در راستای پیشرفت حوزه بهداشت و سلامت استان  بسیار پر فایده و موثر خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی بیان کرد: متاسفانه در حوزه درمان به دلیل گرایش برخی پزشکان به سوی درمان‌های لوکس، با مشکلاتی رو به رو هستیم و با تداوم این وضعیت، آینده خوبی در این بخش نخواهیم داشت. 

وی اظهار داشت: استان کرمانشاه در همه شاخص‌ها به دلیل درگیری های زمان جنگ کمترین پیشرفت را داشته و در مقایسه با سایر استان‌ها با مشکلات بیشتری مواجه است و در تمام حوزه ها به ویژه در بخش بهداشت و درمان نیازمند توجه بیشتر است.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: بی توجهی به شرکت‌های دانش بنیان و عدم رسیدگی و کمک کافی به رشد و پیشرفت آنها در بخش‌های خصوصی اثرات منفی در حوزه تولید را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود:شرکت‌های داروسازی در استان کرمانشاه وجود دارند که در پیشبرد کار و فعالیت خود به مشکل خورده و نیازمند تامین اعتبار و نگاه جدی مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در حوزه توریسم سلامت دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی است گفت: در این راستا باید برای پیشرفت بیمارستان‌های مرکز استان و ارائه خدمات مطلوب به بیماران اقدامات لازم صورت پذیرد . 

وی افزود:  جهت جذب اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای راه اندازی و تجهیز بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی کرمانشاه در تلاش هستیم.

استاندار کرمانشاه حوزه درمان استان کرمانشاه را نیازمند تربیت نیروی متخصص و برنامه‌ریزی برای واحدهای درمانی دانست و گفت: ، علاوه بر این تجهیز بیمارستان‌ها در برخی از شهرستان‌ها مانند گیلانغرب، هرسین و کنگاور امری بسیار ضروری بوده که با توجه به قول‌های داده شده از سوی برخی مسئولین انتظار مساعدت بیشتر وجود دارد.

وی توجه به زیر ساخت‌ها و زیبا سازی بیمارستان‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: محیط بیمارستان پیش از درمان از لحاظ بهداشتی و نظافت اولویت دارد.

امیری مقدم گفت همچنین در بررسی مطالبات پرسنلی و مشکلات بیرونی بیمارستان ها، اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی از وزارت بهداشت و درمان را تقاضا داریم.

وی اضافه کرد: بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی تنها بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان در کرمانشاه است که از استان‌های همجوار نیز پذیرای بیماران بسیاری است و نیازمند تأمین اعتبار در راستای بهبود زیر ساخت، تجهیزات و توسعه است.

به گفته وی  آمادگی لازم جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی در راهپیمایی عظیم اربعین در استان صورت گرفته و برای ارائه بهتر این خدمات به زائران اربعین حسینی باید بین دانشگاه علوم‌پزشکی استان کرمانشاه ، ارتش، سپاه پاسداران و هلال احمر تفاهم نامه‌ای امضا شود.

همچنین دکتر رضایی نماینده شهرستانهای کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی از استاندار پر تلاش و جهادی استان و رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که همواره همکاری خوبی با مجمع نمایندگان استان داشته اند، تشکر و قدردانی کرد..

وی افزود: شهرستان هرسین جز ۳۱ شهرستان محروم کشور است و در سه شبکه بهداشتی درمانی هرسین، کنگاور و صحنه نیاز اساسی به تعمیرات و بهسازی در بخش های مختلف وجود دارد. 
 
دکتر رضایی گفت: در این شهرستانها از نظر تعداد آمبولانس های اورژانس و بیمارستانها کمبود داریم و پد بالگرد اورژانس هوایی نیاز فوری این سه شبکه است، زیرا که  محورهای مواصلاتی این شهرستان ها حادثه خیز است.
 
وی با بیان اینکه در هیچیک از این شهرستانها دستگاه MRI  وجود ندارد و در بسیاری از تجهیزات بیمارستانی نیز با کمبود مواجه هستیم گفت: امیدوارم با عنایت وزیر بهداشت به استان کرمانشاه و با بازدید به عمل آمده، اقدامات بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان این سه شهرستان صورت پذیرد و مردم این شهرستانها  منتظر دستاوردهای این سفر هستند.
 
وی افزود: کمبود نیروی متخصص به خصوص در بیمارستان هرسین مشهود است، همچنین کمبود متخصص بیهوشی از دیگر مواردی است که نیاز به پیگیری دارد.
 
دکتر رضایی راه اندازی دانشکده پرستاری را از دیگر مطالبات مردم این شهرستانها دانست و گفت: در راستای ارایه خدمات مطلوب بهداشتی، درمانی در این شهرها می باشد و امیدوارم در این زمینه نیز اعتبار لازم تامین گردد.
 
🆔@k_health
۲۸ اَمرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۰۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید