اخبار

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه شرکت های دانش بنیان و تولید پیشرفت های بسیار خوبی داشته است

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه شرکت های دانش بنیان و تولید پیشرفت های بسیار خوبی داشته است
 
دکتر عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی  گفت: کرمانشاه یادآور غیورمردانی است که با خلوص، فداکاری‌های بسیاری آفریدند و دروازه عبور زائران عتبات عالیات است و این فرصتی برای کرمانشاه است.
 
وی با بیان اینکه این دومین سفر من به کرمانشاه است گفت: سفر اول در شرایط بحرانی کرونا به کرمانشاه بود، اما خوشبختانه این بیماری با همکاری تمامی ارگان‌ها کنترل شد.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزء دانشگاه های درجه یک است و در تمام زمینه ها، خصوصا در بحث شرکت های دانش بنیان و تولید پیشرفت های خوبی داشته است.
 
وی افزود:توان بالقوه ما بسیار زیاد است، در استان کرمانشاه نیز بهترین دانشمندان داروسازی وجود دارند و ما در تمام اقلام دارو ها می توانیم صادر کننده باشیم. و تک تک ما در پیشرفت کشور موثر هستیم، بخصوص دانشگاه و اساتید پر تلاشی که با تمام توان در حوزه های مختلف فعالیت می کنند.
 
دکتر عین اللهی دانشکده داروسازی کرمانشاه را یکی از بهترین دانشگاه های کشور دانست و گفت : باید از تمام این ظرفیت در راستای تولید دارو استفاده کنیم.
 
به گفته وی بومی گزینی بهترین و مؤثرترین روش تأمین نیروهای تخصصی در هر منطقه است و  نباید در برخی از مراکز درمانی شهرستان‌های محروم این استان از جمله هرسین با کمبود متخصص مواجه باشیم.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه تعداد یکهزار بیمارستان با ۱۵۰ هزار تخت و ۶۰۰ هزار نیروی انسانی در بخش‌های درمان و بهداشت کشور وجود دارد گفت: متأسفانه میزان بهره وری از آنها تنها ۲۵ درصد است و برای استفاده از ۷۵ درصد ظرفیت باقی‌ مانده اصلاح و بازنگری نیاز دارد.
 
وی گفت: به طور قطع برنامه ما برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت است و توجه ویژه ای به وضعیت بهداشت و درمان در مناطق محروم خواهیم داشت.
 
وی گفت:  دولت سیزدهم با توجه به اهمیت مسئله دارو از همان شروع کار خود، خودکفایی در تولید داروهای مهم را هدف گذاری کرده است.
 
وزیر بهداشت عنوان کرد:با اجرای طرح "دارویار" در کشور  و حمایت از تولید داخل، قطعا بسیاری از کمبودهای دارویی مرتفع و حتی می توانیم به سمت صادرات این محصولات هم حرکت کنیم.
 
دکتر عین اللهی با بیان اینکه  حوزه بهداشت و درمان در بحث خدمات رسانی به زوار آمادگی کامل دارد و نگرانی ما در اربعین امسال با توجه به گرمای بی سابقه هوا، بحث "گرمازدگی" است گفت: موثرترین راهکار در این زمینه تردد شبانه زوار است و از تمامی زائران درخواست داریم در مسیر پیاده روی شبانه حرکت کنند و روزها را به استراحت بپردازند.
 
وی افزود: از زائران می خواهیم پیش از شروع پیاده روی اربعین، روزانه یک ساعت پیاده روی داشته باشند و یکباره بدون هیچ تحرک و ورزش قبلی اقدام به پیاده روی طولانی‌ مدت نکنند.
 
وزیر بهداشت گفت: چ خوشبختانه امکانات و تجهیزات مقابله با گرمازدگی از جمله تامین دارو و "تونل سرد" در مرزها پیش بینی شده و پایگاه های اورژانس نیز به تعداد کافی در مسیر تردد زوار مستقر شده است.
 
وی افزود: از  استاندار خوب استان که توجه ویژه ای به حوزه بهداشت و درمان استان دارد، همچنین از دکتر رضایی نماینده مردم شهرستانهای صحنه، کنگاور و هرسین و دکتر محمدی رییس پرتلاش و انقلابی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که برای ارتقا و پیشرفت بهداشت و سلامت استان در تلاش هستند، سپاسگزارم.
 
 
🆔@k_health
 
۲۸ اَمرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۱۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید