اخبار

ا کنون مورد مثبت آبله میمونی در کرمانشاه گزارش نشده است

ا کنون مورد مثبت آبله میمونی در کرمانشاه گزارش نشده است
 
 
معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکه تا کنون مورد مثبت آبله میمونی در کرمانشاه گزارش نشده است گفت:موارد مشکوک آبله میمونی کسانی هستند که دارای علائم بالینی از قبیل: تب، سردرد شدید، دردهای عضلانی، کمردرد، ضعف، تورم غدد لنفاوی و بثورات پوستی باشد و همچنین فرد سابقه تماس با مورد مثبت یا مسافرت به مناطق آلوده داشته باشد.
 
دکتر شکیبا  افزود: یکی از راه‌های انتقال آبله میمونی تماس با حیوان آلوده است؛ اعم از لاشه حیوان یا حیوان زنده، همچنین تماس نزدیک با انسان آلوده به ویروس آبله میمونی هم می‌تواند منجر به انتقال این بیماری شود.
 
وی گفت: این بیماری از طریق قطرات تنفسی و ذرات تنفسی، ترشحات انسان آلوده و رابطه جنسی با فرد آلوده و تماس با وسایل شخصی بیمار منتقل می‌شود.
 
رییس مرکز بهداشت استان در ادامه افزود : البته مردم نگران نباشند، نحوه ابتلا به این بیماری مانند کووید۱۹ نیست که از طریق هوا و تنفس دچار آبله میمونی شوند، بلکه فقط تماس مستقیم و خیلی خیلی نزدیک با فرد دچار بیماری و خصوصا ضایعات پوستی می‌تواند سایرین را مبتلا کند.
 
دکتر شکیبا خاطرنشان کرد: برای تشخیص آبله میمونی، مراکز سلامت که در تشخیص کرونا فعال می باشند، اقدامات تشخیصی رایگان انجام می‌ دهند، اما لازمه آن مراجعه فرد به متخصص عفونی و معرفی نامه می باشد.
۱ شهریور ۱۴۰۱ ۰۹:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید