اخبار

دکتر محمدی: دانشجویان توانمند، با بینش و درک عمیق مسائل ،در کاهش مشکلات جامعه نقش مهمی ایفا می کنند

دکتر محمدی: دانشجویان توانمند، با بینش و درک عمیق مسائل ،در کاهش مشکلات جامعه نقش مهمی ایفا می کنند

مراسم اختتامیه دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی با حضور روسای دانشگاه های استان کرمانشاه و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و مسئولان بسیج دانشجویی در دانشگاه های استان روز دوشنبه هفتم شهریورماه در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دانشجویان باید در کنار پیشرفت در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی ، ظرفیتهای روحی و اخلاقی خود را تقویت نمایند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمدی اظهار داشت: پرداختن به ورزش و داشتن برنامه منظم ورزشی به ویژه در جوانان و دانشجویان در حفظ و ارتقا سلامت جسم و روح تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت و باعث کسب موفقیت های بیشتر آنها در عرصه های مختلف خواهد شد .

وی گفت: دانشجویان باید توجه داشته باشند که شرکت در این برنامه ها در آگاهی و معرفت‌بخشی آنها بسیار تاثیر گذار خواهد بود و باید قدر این فرصتها را بدانند.

رئیس دانشگاه عنوان کرد: دانشجویان با شناخت کامل مسائل دینی، اعتقادی و سیاسی می توانند آگاهانه و با بصیرت عمل کنند و با بینش و درک عمیق به مسائل ،در کاهش مشکلات جامعه نقش مهمی ایفا نمایند.

وی با اشاره به اینکه در طرح " حا میم " رویکرد آن است که نقش اساتید و دانشجویان فعال انقلابی در حوزه‌های گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی تقویت شود گفت: با توجه به هجمه‌هایی که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی علیه ارزش‌ها و باورهای دینی به ویژه در فضای مجازی دارند ، توانمند سازی دانشجویان فعال در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ،به طور قطع برای مقابله با این تهاجم فرهنگی موثر خواهد بود.

وی افزود: دانشجویان با حضور در این برنامه ها می توانند در نظام جمهوری اسلامی نقش آفرینی خوبی داشته باشند و همین مسئله موجب قطع وابستگی کشور ما در حیطه های مختلف خواهد شد و باعث می شود دشمن نتواند هیچ آسیبی به کشور برساند.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه در بحث کرونا اگر فرزندان جوان این مملکت نمی توانستند واکسن را بسازند و واکسن را در اختیار جامعه قرار دهند، به طور قطع مردم زیادی آسیب می دیدند و هم جامعه ما آسیب سیاسی می دید و هم دشمنان ما به مقاصد شوم خود دست می یافتند گفت: خوشبختانه در حال حاضر در حیطه واکسن سازی که یک کار علمی بسیار پیچیده است خودکفا هستیم.

دکتر محمدی گفت: جدید ترین داروهایی که در درمان کرونا در کشور های پیشرفته وارد بازار می شد، در کشور ما با فاصله کوتاه یک تا دو ماه ساخته می شد و در اختیار بیماران قرار می گرفت و همه اینها به خاطر تلاش خستگی ناپذیر و پیشرفت جوانان این مملکت در حوزه های مختلف علمی و پزشکی است.

وی با بیان اینکه توجه ویژه مقام معظم رهبری به حیطه اقتصاد و اصرار ایشان در این مسئله بسیار قابل تامل است گفت: نظام اقتصادی کشور نیاز به کار علمی و جهادی دارد و این را شما دانشجویان عزیز می توانید با علم آموزی و بهره مندی از علم و دانش خود پس از ورود به جامعه و بازار کار انجام دهید.

دکتر محمدی از همکاران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و سازمان بسیج دانشجویی جهت برگزاری دوره توانمندسازی دانشجویان در حوزه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تشکر کرد و گفت:دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم از این برنامه استقبال و حمایت می کند و تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا دانشجویانی که تربیت شده و وارد جامعه می شوند، خصوصیت های یک جوان انقلابی را داشته باشند.
1
همچنین حجت الاسلام محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با بیان اینکه دیدگاه های متفاوتی در دانشگاه وجود دارد که نیاز به یک زبان مشترک دارند و آن زبان مشترک ، زبان دعا است.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) پس از واقعه عاشورا با توجه به خفقانی که بنی امیه ایجاد کرده بود برای آشتی دادن مردم با خدا از زبان دعا استفاده کردند و بسیاری از مسائل را با زبان دعا مطرح می نمودند گفت: امام سجاد(ع) به مردم یاد دادند که اگر قرار است اتفاقی در زندگی برایشان رخ دهد، این اتفاق تنها درصورت آشتی با خدای مهربان رخ خواهد داد و تنها راه آشتی با خداوند متعال دعا کردن است.فصل مشترک و زبان مشترک تمام انسان ها دعاست.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های ما در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه این است که به فضل الهی با زبان دعا در خوابگاه های دانشجویی تغییرات خاصی ایجاد نماییم بیان کرد: دعای صحیفه سجادیه ، دعای کمیل، دعای توسل و زیارت نامه ها و آثاری که می توانند در زندگی ما داشته باشند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند و در دانشگاه علوم پزشکی این مسئله را به عنوان یک اولویت پی خواهیم گرفت.

حجت الاسلام محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه کرونا در جهان هنوز تمام نشده گفت: این فرزندان نظام جمهوری اسلامی بودند که در دانشگاه های علوم پزشکی کشور تحصیل کرده اند به مبارزه با این ویروس منحوس پرداختند و آن را زمین گیر نمودند و در کشورهای دیگر وضعیت چنین نیست.

وی گفت: درود و سلام می فرستیم بر امام راحل(ره) که علم و دانش را در کشور توسعه دادند و امروز جوانان ما به این جایگاه ارزشمند در علم پزشکی رسیده انداگر با کلام خدا مانوس باشیم به لطف خداوند متعال تحولات بزرگی را انجام می دهیم و دانشجویان بسیجی ما از جوانان نخبه کشور هستند و باید همواره در بحث های علمی و پژوهشی زبانزد باشند .

حجت الاسلام محبی گفت: دانشجویان فعال تشکل های دانشجویی اعم از بسیج دانشجویی ، انجمن اسلامی، جامعه اسلامی و دیگر تشکل ها به منظور توانمند سازی ساختار و سازمان دهی تشکل خود در طرح حا میم شرکت کردند و به طور قطع این دوره توانمند سازی، دستاوردهای ارزشمندی را برای این عزیزان به همراه داشته است.




۸ شهریور ۱۴۰۱ ۰۹:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید