اخبار

آمادگی ۱۷ مرکز جامع سلامت از ورودی استان تا مرز خسروی برای خدمت به زائرین اربعین حسینی(ع)

آمادگی ۱۷ مرکز جامع سلامت از ورودی استان تا مرز خسروی برای خدمت به زائرین اربعین حسینی(ع)

 

نشست هماهنگی مراسم اربعین حسینی (ع) هشتم شهریورماه با حضور دکتر شکیبا معاون بهداشتی، دکتر حیدری فرماندار شهرستان قصرشیرین، دکتر رفیعی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و دکتر آرش الماسی نماینده معاونت درمان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد و آخرین وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائرین اربعین حسینی(ع) در دستور کار این جلسه قرار گرفت.‌

دکتر شکیبا معاون بهداشتی گفت: از ورودی به استان تا مرز خسروی ۱۷ مرکز جامع سلامت مجهز، آماده خدمت به صورت شبانه روزی می باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت:۴۹۶ پزشک نیروی بهداشتی در فاز اول اعزام می شوند و در فاز دوم نیز ۳۰۰ نفر دیگر در صورت شلوغ شدن مرز (تردد زائرین) بر حسب نیاز فراخوان خواهند شد.

به گفته وی در مرز خسروی یک مرکز به صورت کانکس و اتاق سرد جهت بیمارانی که دچار گرمازدگی شوند و نیاز به درمان دارند، ایجادشده است و در مرکز خدمات جامع سلامت خسروی پزشک، آزمایشگاه جهت آزمایش نمونه ها، آزمایشگاه آب، داروخانه، ماما و چند تخت بیمارستانی جهت بیمارانی که نیاز به مراقبت دارند، آماده ارائه خدمت به زائران می باشد.

وی اظهار داشت: چهار پایگاه در پایانه مرز خسروی وجود دارد که دو پایگاه برای رفت و دو پایگاه برای برگشت زائرین آماده شده و مراقبین سلامت به صورت چشمی افرادی را که نیاز به ارائه خدمت دارند کنترل می‌نمایند.

به گفته او ویزیت پزشک و دارو برای بیماران و زوار اباعبدالله حسین (ع) کاملا رایگان و به صورت شبانه روزی می باشد.

دکتر شکیبا با بیان اینکه شرایط بسیار خوبی در مرز خسروی در مورد دسترسی آسان به مرکز ارائه خدمات بهداشتی ایجاد کرده ایم گفت: نظارت مستمر بر نظافت سرویس های بهداشتی در پایانه مرزی خسروی و پمپ بنزین ها و رستوان هایی که در مسیر راه کربلا قرار دارند، اعمال می‌گردد.

وی بیان کرد: انتظار دانشگاه این است که پسماند های جامد در مرز خسروی ساماندهی و در اسرع وقت جمع آوری شوند.

دکتر محمدی با بیان اینکه نذورات موکب ها باید به صورت کاملا بهداشتی توزیع گردد و کشتار دام باید در محلی کاملا بهداشتی انجام شود گفت: سلامت مردم و زائرین خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی است و اجازه تخطی به کسی را نخواهیم داد.

همچنین دکتر حیدری فرماندار شهرستان قصرشیرین نیز بیان کرد:اقدامات خوبی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی با کمک دکتر محمدی رییس دانشگاه و دکتر  شکیبا معاون بهداشتی برای دسترسی بهتر و راحت تر زائران به خدمات بهداشتی درمانی صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: ذبح دام های سبک و سنگین باید در یک محل کاملا بهداشتی با نظارت کامل دامپزشکی انجام شود و دستفروشان و جمع آوری پسماند ها باید هرچه سریعتر در مرز خسروی تعیین تکلیف شوند.

به گفته وی بازدید بازرسان بهداشتی از فعالیت مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی و اماکن عمومی، سرویس های بهداشتی، منابع و شبکه های آبرسانی، موکب ها و ایستگاه های صلواتی، آشپزخانه های متمرکز تهیه غذا، نمازخانه ها، محل های اسکان زائرین ، پارکینگ ها بیش از بیش می شود و در مرز خسروی تیم های واکنش سریع باید مستقر شوند.


۹ شهریور ۱۴۰۱ ۱۰:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید