اخبار

رئیس سازمان نظام پزشکی استان: تعداد پزشکان کشور نسبت به قبل از انقلاب بیش از ۱۲ برابر افزایش یافته است

رئیس سازمان نظام پزشکی استان: تعداد پزشکان کشور نسبت به قبل از انقلاب بیش از ۱۲ برابر افزایش یافته است


رئیس سازمان نظام پزشکی استان نظام شبکه را یکی از دستاوردها و افتخارات حوزه سلامت دانست و گفت: متوسط عمر قبل از انقلاب ۵۰ سال بود، اما پس از انقلاب به بیش از ۷۰ سال افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمد باقر حیدری در جلسه اسلام آباد غرب که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و معاون بهداشتی وزارتخانه برگزار شد گفت: تعداد پزشکان حال حاضر کشور بیش از ۲۰۰ هزار نفر است، این در حالی است که قبل از انقلاب حدود ۱۶ هزار پزشک وجود داشت که افزایش ۱۲ برابری را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: در تقسیم بندی کشورهای پیشرفته دو شاخصه اصلی وجود دارد، کاهش مرگ و میر مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال که این شاخصه در کشور ما به لطف نظام شبکه بسیار کاهش یافته است.

دکتر حیدری گفت: متاسفانه عده ای از افراد که قانون وضع می کنند با حوزه سلامت آشنایی کامل ندارند که از آن جمله می توان به افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی اشاره کرد که به هیچ عنوان کارشناسی شده نبود.

وی افزود: برقراری سیستم ارجاع، پزشک خانواده، اصلاح تعرفه ها و پرونده الکترونیک راه برون رفت از مشکلات اساسی حوزه سلامت است.
۱۴ شهریور ۱۴۰۱ ۰۸:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید