اخبار

امداد رسانی به 4500 زائر "گرمازده" در مرز خسروی

امداد رسانی به 4500 زائر "گرمازده" در مرز خسروی

 رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از امداد رسانی به بیش از 4500 نفر از زوار گرمازده در مرز خسروی خبر داد و افزود: تمام این زائران به صورت سرپایی مداوا شده و به مسیر خود ادامه دادند.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به استقرار چهار پایگاه بهداشتی در دو سالن ورودی و خروجی زوار در پایانه خسروی گفت: علاوه بر اینها دو مرکز جامع سلامت یکی در یک کیلومتری مرز خسروی و دیگری در محل پایانه خسروی برای خدمات دهی به زوار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اتاق های سرد نیز در نقطه صفر مرزی با 15 تخت در یک کانکس و نیز اتاق سرد دیگری در داخل پایانه مرزی با 10 تخت برای خدمات دهی به زوار در نظر گرفته شده است.

دکتر شکیبا در تشریح اقدامات صورت گرفته در ایام اربعین گفت: از زمان شروع موج رفت زوار اربعین تاکنون به حدود پنج هزار زائر در زمینه درمان گرمازدگی، تنگی نفس، انجام تست PCR و .... خدمات رسانی داشته ایم که بیش از 95 درصد آنها مربوط به گرمازدگی بوده است.

وی افزود: از این تعداد عمده مراجعات به دلیل گرمازدگی بوده و طی این مدت بیش از 4500 نفر از زوار گرمازده تحت درمان قرار گرفته اند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تمامی این زائران بصورت سرپایی مداوا شده و به مسیر خود ادامه داده اند.

دکتر شکیبا گفت: معدود مواردی هم از شناسایی بیماران مبتلا به کرونا داشته ایم که همگی تحت مراقبت و درمان قرار گرفته اند.

رییس مرکزبهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه همچنان چالش اصلی در اربعین امسال بحث گرمازدگی زوار است، توصیه کرد: زواری که دچار مشکلات قلبی یا بیماری های زمینه ای هستند و نیز افراد سالمند و کودکان از آمدن به مرز خودداری کنند.

وی افزود: همچنین توصیه می شود زوار تردد خود را به ساعات خنک روز موکول کرده و از تردد هنگام ظهر و در تابش شدید نور آفتاب جدا خودداری کنند.

دکتر شکیبا استفاده از کلاه و وسایل محافظتی در برابر گرما را هم برای تمام زوار توصیه کرد.

وی افزود: همچنین توصیه می شود زوار در طول مسیر پیاده روی به میزان کافی آب و مایعات مصرف کنند.
۲۰ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید