اخبار

همه چیز درباره ی آلرژی های غذایی

همه چیز درباره ی آلرژی های غذایی
 
 
یک فوق تخصص آسم و آلرژی  با اشاره به اینکه آلرژی به دو دسته آلرژی با غذا و آلرژی با سایر مواد آلرژی زا تقسیم می شود گفت: یکی از مشکلات شایعی که والدین با آن درگیر هستند آلرژی غذایی است و خانواده احساس می کند فرزندش نسبت به غذایی حساسیت دارد اماباید توجه داشت هر واکنشی که پس از مصرف ماده غذایی رخ می دهد ممکن است آلرژی غذایی نباشد.

 

دکتر فاطمه زارع در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه آلرژی غذایی در زیر دوسال خود رانشان می دهد گفت: شایع ترین این آلرژی، به دلیل مصرف شیر گاو و تخم مرغ ایجاد می شود.
 
وی اظهار داشت: ممکن است کودکان به موادغذایی دیگر نیز حساس باشند و زمانی که به سن نوجوانی برسند این حساسیت از بین می رود اما بعضی حساسیت ها مانند حساسیت به بادام زمینی یا آجیل ها ممکن است در تمام طول عمر باقی بماند.
 
به گفته وی آلرژی غذایی یک واکنش ایمنی نسبت به پروتئین و ماده غذایی است و راه تشخیص شرح حال گرفتن از بیماران و خانواده و در مرحله بعد چالش های غذایی است.
 
وی افزود: یک سری تست ها نیز وجود دارد که از آنها به عنوان تست تشخیص استفاده می شود، اما معمولا چیزی که خانواده از آلرژی غذایی یاد می کنند در خیلی موارد واکنش جانبی به آن ماده غذایی مانند رنگ یا یک مواد خاصی است که در غذا وجود دارد که خیلی از آنها، آلرژی واقعی نیستند که بیشترین این موارد در سن یک سالگی است.
 
این عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: بیشترین علایم در یکی دو سال اول خودشان را نشان می دهند و در زندگی مدرن و جدید این آلرژی ها نسبت به سالهای گذشته بیشتر افزایش پیدا کرده اند.
 
به گفته وی کودکانی که در سالهای اول زندگی آلرژی دارند در آینده بیشتر از سایر کودکان به بیماریها ی آلرژی مثل آسم مبتلا می شوند.
 
دکتر زارع گفت: در مورد آلرژی غذایی نکته مهم این است که در طول زمان خود به خود بهبودی پیدا می کنند ، اما در موارد آلرژی شدید مثل شیر ، تخم مرغ و آجیل ها به خانواده توصیه می شود هیچ گاه از این مواد در رژیم غذایی کودک استفاده نشود.
 
وی افزود: در مواردی که پزشک تشخیص داده باید خانواده ها به مصرف مواد غذایی دقت داشته باشند و این مسئله به ویژه هنگامی که به مدرسه ، رستوران  یا مسافرت می روند اهمیت پیدا می کند.
 
دکتر زارع گفت: روند بهبودی کودک مبتلا به آلرژی توسط پزشک اطفال و آلرژیست به صورت دوره ای با استفاده از تست های مختلف کنترل می شود و در صورتی فرد بهبود پیدا کرد می تواند آن مواد را به رژیم غذایی خود اضافه کند.
 
 
 
 
https://t.me/k_healthmedia/3669
۲۰ شهریور ۱۴۰۱ ۱۱:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید