اخبار

با "تاولِ پا" چه کنیم؟

با "تاولِ پا" چه کنیم؟

یک متخصص پوست و مو به تشریح نکات پیشگیری از بروز تاول پا و روش های درمان آن در مراسم پیاده روی اربعین پرداخت.

دکتر علی ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به طولانی بودن مسیر پیاده روی اربعین گفت: این احتمال وجود دارد که برخی افراد در این مسیر به دلیل استفاده از کفش نامناسب دچار تاول پا شوند.

وی افزود: تاول پا بیشتر بر اثر فشار کفش و یا تماس طولانی مدت پا با کفش و در محلی که بیشترین فشار به پا وارد می شود، ایجاد می شود.

دکتر ابراهیمی گفت: این عارضه در افرادی که مبتلا به دیابت و نوروپاتی عصبی هستند بیشتر حادث می شود، چرا که این افراد حس کمتری در پا داشته و درد و فشار پا را کمتر حس می کنند و برای همین ممکن است تا زمان ایجاد تاول متوجه آن نشوند.

این متخصص پوست و مو درد و سوزش را نشانه های اولیه ایجاد تاول عنوان کرد و افزود: درصورتی که به این درد و سوزش توجه نشود، پوست آرام آرام ملتهب شده و تاول ایجاد می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پشت پاشنه، کف پا، سینه پا و زیرپاشنه پا را محل های شایع ایجاد تاول عنوان کرد و افزود: اگر افراد به محض ایجاد درد و سوزش در پا استراحت کرده و کفش خود را عوض کنند و به محل درد توجه کنند، کمتر دچار تاول خواهند شد.

وی افزود: ایجاد درد در یک نقطه از پا موقع راه رفتن نشان می‌دهد که کفش فرد نامناسب است و برای پیشگیری از ایجاد تاول باید کفش خود را عوض کند.

این متخصص پوست و مو در خصوص درمان تاول هم گفت: زمانی که پوست پا دچار تاول می شود، ابتدا باید از یک کفش یا دمپایی راحت استفاده کرده تا فشار وارد شده بر قسمت تاول مرتفع شود.

دکتر ابراهیمی گفت: در ادامه بهتر است محل تاول با الکل و مواد ضدعفونی کننده، کاملا ضدعفونی شود و سپس باید با استفاده از یک سوزن تمیز سوراخ کوچکی در یک قسمت تاول ایجاد کرده و آب آن را تخلیه کرد.

وی افزود: با تخلیه آب تاول، نباید پوست روی آن کنده شود، چرا که پوست روی تاول مانند یک پانسمان طبیعی عمل کرده و مانع از ورود میکروب و ایجاد عفونت در محل تاول می شود.

این متخصص پوست و مو گفت: اگر افراد آب تاول را تخلیه نکنند، تاول همچنان دردناک بوده و راه رفتن بر روی آن دشوار است.
۲۱ شهریور ۱۴۰۱ ۱۳:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید