اخبار

دیدار حجت الاسلام محمدی عراقی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اعضای هیات رییسه دانشگاه

دیدار حجت الاسلام محمدی عراقی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اعضای هیات رییسه دانشگاه
 
 
در این نشست که رییس و معاونین دانشگاه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای خدمات حوزه سلامت ارائه نمودند حجت الاسلام محمدی عراقی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خدمات بسیار ارزشمندی را در راستای مهار کرونا در استان انجام داد که بسیار قابل تقدیر است.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: در این دانشگاه نسبت به گذشته پیشرفت های بسیار خوبی در حوزه های مختلف، به ویژه اشتغال زایی و راه اندازی شرکت های دانش بنیان صورت گرفته است و ارائه خدمات بهداشتی، درمانی بر اساس عدالت در تمام نقاط استان بخصوص در مناطق محروم و کم برخوردار به خوبی و به بهترین نحو در حال انجام است.

حجت الاسلام محمدی عراقی گفت: پزشکان و کادر بهداشت و درمان خدمات بسیار ارزشمند و خداپسندانه ای را انجام می دهند و در راه حفظ سلامت و جان دیگران زحمات زیادی متحمل می شوند و هر قدمی که در این راه بر می دارند دارای اجر والایی در نزد پروردگار متعال می باشد.

وی اظهار داشت :اقدامات فرهنگی بسیار خوبی نیز در دانشگاه انجام شده است، ما باید بتوانیم بر روی فرهنگ پزشکی کار کنیم و این فرهنگ که دارای پیشینه ایرانی اسلامی است را در دنیا گسترش دهیم.

حجت الاسلام محمدی عراقی گفت: پزشکی یک حرفه مقدس و ارزشمند است و تمام پزشکان، دانشمندان و شخصیت های فرهنگی و هنری کشور که ما به آنها افتخار می کنیم مربوط به دوران تمدن ایرانی اسلامی هستند .

وی اظهار داشت: باید دنیای مدرن تحت تاثیر این فرهنگ غنی قرار گیرد، از جمله مواردی که می تواند در این مسیر اثر گذار باشد توجه ویژه به طب سنتی ایرانی اسلامی است.

همچنین رییس دانشگاه گفت: همکاران ما برای مقابله با بیماری کرونا و مهار این ویروس منحوس بی وقفه و  با جان و دل تلاش کردند و جان بیماران بسیاری را نجات دادند. 

دکتر محمدی گفت: اقدامات بسیار خوبی در این مدت در دانشگاه صورت گرفت از جمله اضافه شدن ۱۰۰ تخت ICU  و تجهیز آن در بیمارستانهای درگیر کرونا در استان بود و با توجه به نیازی که در استان داریم تا پایان سال نیز ۳۰ تخت ویژه دیگر تجهیز و در اختیار بیمارستانها قرار خواهد گرفت.
 
وی اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته واکسیناسیون کرونا به خوبی در استان به انجام رسید و آمار تزریق واکسن در مرحله اول و دوم در استان از میانگین کشوری بالاتر بود. 
 
دکتر محمدی گفت: با زحمات کادر بهداشت و درمان میزان مرگ و میر در استان بر اثر ابتلا به کرونا از میانگین کشوری پایین تر بود.
 
رئیس دانشگاه گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به استان نیز از تمام ظرفیت ها جهت تامین اعتبار طرح های نیمه تمام و پروژه های شاخص بهداشتی و درمانی استان بهره گرفتیم و خوشبختانه موفق به تصویب بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل و بهره برداری طرح های بهداشتی، درمانی در استان شدیم.
 
به گفته وی در اربعین امسال نیز  خدمات بسیار خوب و ارزشمندی توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به زائران ارائه گردید و بیش از ۲۰۰۰ پرسنل بهداشتی، درمانی به زائران اربعین حسینی (ع) خدمات رایگان ارائه دادند.
 
دکتر محمدی افزود: فعالیت در راستای برقراری عدالت ارائه خدمات بهداشتی درمانی  در استان به ویژه مناطق محروم و ارائه خدمات مطلوب به مردم از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است و در این زمینه تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت.
 
همچنین حجت الاسلام محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: پذیرش دانشجو و جذب هیات علمی باید با حساسیت بیشتری صورت گیرد و دانشجو و اعضای هیات علمی که با هزینه های بیت المال به جایگاه علمی رسیده اند، به همین مردم خدمت کنند، بر این اساس امیدواریم نسبت به خروج دانشجویان و اعضای هیات علمی از کشور اعمال قانون ویژه صورت گیرد.
 
در ادامه دکتر وزیری معاون آموزشی دانشگاه با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۹۶۷ دانشجو در ۷ دانشکده دانشگاه علوم پزشکی پذیرش شده اند گفت: در حال حاضر ۶۷۰۰ دانشجو در رشته های مختلف پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پیراپزشکی، پرستاری، مامایی، بهداشت محیط، مهندسی پزشکی و بهداشت حرفه ای در حال تحصیل هستند.  
 
وی همچنین با اشاره به اینکه تعداد ۵۳۵ نفر عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی در حال آموزش و پژوهش هستند گفت: موضوع آینده پژوهی در دانشگاه علوم پزشکی یکی از دغدغه های اعضای هیات علمی است که درخواست می کنیم در شورای انقلاب فرهنگی بخش مستقلی به حوزه آموزش نظام سلامت در کشور اختصاص یابد.
 
در ادامه دکتر جلیلی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بین دانشگاه های علوم پزشکی تیپ ۲، حائز رتبه اول می باشد و در بین دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در جایگاه هفتم قرار دارد و درحوزه کمیته تحقیقات دانشجویی،‌ مرکز رشد و فناوری در جایگاه سوم کشور هستیم.
 
به گفته وی در راستای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین عنوان شده است، در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حمایت رییس دانشگاه، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و شرکت های دانش بنیان سلامت محور در استان رشد چشمگیری داشته اند.
 
دکتر جلیلی افزود: با این وجود خواستار افزایش و رشد زیرساختهای فناوری در جهت پیشرفت روز افزون در این حوزه در راستای ارایه تولید دانش بنیان در حوزه بهداشت و سلامت در استان هستیم.
 
همچنین مهندس کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیش از ۱۸ هزار پرسنل شاغل دارد که در حوزه های مختلف  آموزشی، بهداشتی و درمانی در حال خدمات رسانی هستند.

 

به گفته او پروژه بیمارستان سرطان از جمله پروژه های بسیار مهم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان می باشد، جهت اتمام این پروژه حدود ۷۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که در صورت تامین اعتبار تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید و مردم استان و به ویژه غرب کشور از خدمات ارزشمند این بیمارستان بهره مند خواهند شد.

 

در ادامه دکتر صوفیوند معاون درمان نیز با اشاره به اینکه تعداد ۲۷ بیمارستان دولتی و غیر دولتی در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۸ بیمارستان استان از بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی محسوب می شوند گفت: در اکثر شهرستانها ی استان بیمارستان‌ وجود دارد و بیمارستان های شهرستان های ثلاث باباجانی و دالاهو ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی اظهار داشت: تعداد ۱۵۶۰ پزشک عمومی، ۸۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در این بیمارستانها و کلینیک های ویژه استان در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

دکتر صوفیوند گفت: کمبود متخصص بیهوشی، از جمله مشکلاتی است که وجود دارد، همچنین با توجه به مسئله جوانی جمعیت و جدی گرفتن این مسئله با کمبود متخصص اطفال نیز مواجه هستیم و کمبود فضای فیزیکی  از دیگر مشکلات حوزه درمان می باشد.

 

همچنین دکتر مجرب معاون غذا و دارو دانشگاه نیز با بیان اینکه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال حاضر نظارت بر حدود ۴۰ شرکت پخش دارو و ۴۰۰ داروخانه در بخش خصوص و دولتی را در استان بر عهده دارد گفت: تدارک ملزومات دارویی و همچنین تجهیزات بیمارستان های تابعه دانشگاه و برنامه ریزی لازم جهت تامین داروهای مورد نیاز آنها حتی در شرایط کمبود دارو از دیگر اقدامات انجام شده در این معاونت است.

وی با بیان اینکه صدور مجوز برای کالاهای سلامت محور خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی و آرایشی شرکت های مختلف انجام می شود گفت: نظارت بر  ۲۹۰ واحد تولیدی و کارگاهی و کارخانه ای  را نیز بر عهده داریم و در حوزه تجهیزات پزشکی ۴۰ شرکت در سه استان کرمانشاه، ایلام و کردستان تحت پوشش و نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار دارند.

همچنین دکتر غلامی معاون دانشجویی فرهنگی  دانشگاه نیز گفت: در حال حاضر در حوزه فرهنگی ۲۹ کانون فرهنگی، ۲۹ انجمن علمی فعال و دو تشکل سیاسی بسیج و انجمن اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در بحث اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جز دانشگاه های اول کشور بوده است و در حوزه فرهنگی دانشجویی نیز جایگاه اول تا سوم کشور را کسب کرده و همواره مورد تقدیر وزارت بهداشت قرار گرفته است.

دکتر غلامی همچنین افزود: این دانشگاه با تلاش های صورت گرفته و با حمایت های رییس دانشگاه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز به عنوان دانشگاه سوم کشور انتخاب شده است.

 

 

 

 

۱۰ مهر ۱۴۰۱ ۱۱:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید