اخبار

برخی علل بیماری‌های قلبی که باید نسبت به آن آگاه باشید

برخی علل بیماری‌های قلبی که باید نسبت به آن آگاه باشید

 

یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در دنیا بیماریهای قلبی و عروقی است که نرخ مرگ و میر این بیماری سالانه حدود 17 میلیون نفر در دنیا است و 4/3 بروز این بیماری ها در کشورهای با سطح اقتصادی کم تا متوسط است.

یک متخصص قلب و عروق گفت: انواع سکته ها و بیماری های قلبی و عروقی نه تنها موجب مرگ و میر بلکه در بسیاری از موارد موجب ناتوانی افراد می شود بنابر این بار اقتصادی زیادی را نیز به همراه دارد.

دکتر نفیسه منتظری طی گفتگویی با روابط عمومی دانشگاه گفت: از آنجا که شروع بیماری های قلبی و عروقی از سنین جوانی است بنابر این کنترل عوامل دخیل در آن در سنین جوانی و پیشگیری اولیه از ایجاد آن یکی از مباحث حیطه سلامت است.

وی مهمترین عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی و عروقی را فشارخون بالا ، چربی خون ، دیابت ، استعمال دخانیات ، بی تحرکی ، چاقی ، استرس و...  دانست و گفت: رژیم غذایی سالم و مناسب ، کاهش مصرف چربی ، نمک ، فست فود ، گوشت قرمز و استفاده بیشتر از میوه و سبزیجات تازه در طول روز از جمله موارد پیشگیری از این عوامل است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام آزمایشات روتین و فعالیت فیزیکی در حد توان برای سالمندان ، کنترل وزن و فشارخون ، انجام پیاده روی ، استفاده مرتب از داروهای تجویز شده برای افراد خاص را در بروز سکته های قلبی و عروقی بسیار موثر دانست .

 

۱۰ مهر ۱۴۰۱ ۱۳:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید