اخبار

همایش توجیهی دانشجویان جدیدالورود برگزار شد

همایش توجیهی دانشجویان جدیدالورود برگزار شد
 
 

  همایش توجیهی دانشجویان جدیدالورود که صبح امروز ۱۶ مهرماه در مجتمع امام حسن مجتبی (ع) در شهرستان صحنه برگزار شد.

 امام جمعه شهرستان صحنه در این همایش گفت:  تعداد۷۰۰۰ دانشجو در استان کرمانشاه و ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه باعث افتخار ما در استان است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری گفت: حتی در سال‌های اول بعد از انقلاب تمام پزشکان ما در برخی شهرستان ها از جمله شهرستان هرسین بنگلادشی و هندی بودند، اما امروز حضور بانوان ما در رشته های پزشکی،بی شک نشان از رشد و پیشرفت کشور پس از انقلاب دارد. 

وی اظهار داشت: امروز ملت ما ۴۳ سال است که در مقابل استکبار ایستاده و با تلاش و کسب موفقیت در عرصه های مختلف ثابت کرده ایم که در دنیا حرفی برای گفتن داریم.

.وی افزود: ما همه ضعف ها و نقص ها را می پذیریم اما با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب چیزی که در حال حاضر به آن نیاز داریم جهاد تبیین است. 

امام جمعه شهرستان صحنه افزود: امروز جوانانی مثل شما از جوانان زمان ما هم با معرفت تر هستند  و هم انگیزه بیشتری دارند و هم پرشور و با نشاط تر هستند و می توانند برای پیشرفت کشور گام های موثرتری بردارند. 

حجت الاسلام خاص امیری گفت: پزشکان و پرستاران در زمان جنگ بسیار خوش درخشیدند و تلاش کادر بهداشت و درمان در دوران کرونا نیز  تداعی گر تلاش جهادگران عرصه بهداشت و سلامت دوران دفاع مقدس بود. 

وی با اشاره به اینکه در هر جریانی یک اصل و یک فرع وجود دارد گفت: امروز اصل این است که جهان استکبار می گوید شما نباید مستقل باشید و شعارهایی که امروز استکبار جهانی می گوید نه تنها باعث استقلال ما نیست بلکه باعث توهین به بانوان ما است.

وی افزود: استکبار نمی تواند ببیند پرچم مبارک ما در دنیا توسط بانوی ایرانی و با احترام تمام بالا برود و نمی تواند پیشرفت بانوان ما را درعرصه های مختلف ورزشی و پزشکی و علمی و... ببیند.

وی با بیان اینکه استکبار به دنبال سلطه گری است و دشمن نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب است و  هیچوقت دلشان به حال فرزندان ما نسوخته است گفت: دختران ما ، فرزندان ما هستند و نسبت به آنها مسئولیت داریم و جان تمام فرزندانمان برای ما ارزش دارد.

وی با اشاره به اینکه شرایط کنونی دانشگاه های کشور ، محل رشد و پیشرفت است و استکبار این را نمی خواهد گفت: همه ی شما عزیزان با تلاش و کوشش در عرصه علم و دانش به موفقیت های بی نظیری دست خواهید یافت و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی افتخار آفرین خواهید شد.

همچنین در ادمه این مراسم مدیرکل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه موفقیت مجموعه ای از کارها و رفتارهای کوچک اما مستمر است گفت: کسانی که در دانشگاه پذیرفته میشوند، تنها به دلیل هوش بالا نیست،بلکه برنامه ریزی دقیق و همت و پشتکار نیز بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود.
 
وی با اشاره به اینکه باید برای موفقیت برنامه داشته باشیم گفت: یکی از کارهایی که در این رابطه قابل انجام است این است که اهداف و برنامه های خود را در زندگی به صورت سالیانه یا روزانه یاداشت کنیم.
 

 حجت‌الاسلام سعید کرمی گفت: فقط هنر شما دانشجویان نباید این باشد که پزشک یا دندانپزشک خوبی شوید،بلکه باید سعی کنید در اجتماع موفق باشید، انسان های موفق اراده محکم دارند و به راحتی از عهده مسائل ومشکلات در زندگی بر می آیند. 

وی افزود: دلیل اینکه خیلی از بزرگان توانسته اند به درجات بالا دست یابند، به طور قطع داشتن هدف و با برنامه ریزی دقیق در زندگی بوده است.
 
حجت الاسلام کرمی همچنین گفت: نباید اجازه دهید اطرافیان و دیگران روی شما تاثیر بد بگذارند و بهتر است با افرادی ارتباط داشته باشید که تاثیر خوب روی شما بگذارند و موجب پیشرفت شما در زندگی شوند.
 
وی با بیان اینکه ما توانستیم در ساخت واکسن کرونا در کمتر از ۶ماه ، ۶ نوع واکسن تولید کنیم و
اثر بخشی واکسن ما بالاتر از کشورهای دیگر بود گفت: کشور ما یک کشور نخبه پرور است و شما دانشجویان با تلاش خود می توانید زمینه های پیشرفت همه جانبه کشور را فراهم آوردید.

 

 

 

۱۶ مهر ۱۴۰۱ ۱۶:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید