اخبار

یک مسئول دانشگاهی: دانشجویان نباید "تک بعدی" تربیت شوند/ به دانشگاه "انسان ساز" نیازمندیم

یک مسئول دانشگاهی: دانشجویان نباید "تک بعدی" تربیت شوند/ به دانشگاه "انسان ساز" نیازمندیم

 مدیرکل فرهنگی اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با تاکید بر لزوم رشد دانشجویان در تمام ابعاد علمی، شخصیتی و... گفت: دانشگاه های ما باید دانشگاه های "انسان ساز" شوند.

به گزارش ایسنا کرمانشاه حجت الاسلام سعید کرمی در حاشیه جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که امروز (16 مهر) در مجتمع تفریحی امام حسن مجتبی ع) شهرستان صحنه برگزار شد، با اشاره به جایگاه دانشگاه و دانشجو، گفت: جریان دانشجویی علاوه بر ساخت فرهنگ جامعه، به باور جامعه نیز جهت می دهد و عملا همواره سرریز اتفاقات دانشگاه را در جامعه شاهد هستیم.

وی افزود: در همین راستا دانشگاه بالنده و پیشرفته، جامعه پیشرفته به همراه خواهد داشت و برعکس اگر دانشگاه بالنده نباشد جامعه نیز دچار سرخوردگی شده و به پیشرفت نمی رسد.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: در همین راستا دانشجو هم رکن پیشرفت و تعالی جامعه است که اگر سرشار از انرژی و امید و ایده باشد می تواند جامعه را نیز به سمت پیشرفت و تعالی حرکت دهد.

حجت الاسلام کرمی با هشدار نسبت به پرورش دانشجویان "تک بعدی"، گفت: کنشگر عرصه دانشگاه نمی تواند و نباید تک بعدی باشد، چرا که در این صورت آن اهداف متعالی مد نظر دانشگاه و جامعه میسر نمی شود.

این مقام مسئول گفت: اینکه فقط درس دانشجویان و تخصص آنها خوب باشد نشان کنشگری خوب آنها در سطح جامعه نیست و دانشجویان ما باید در تمام ابعاد از جمله ابعاد شخصیتی رشد کرده و به بالندگی برسند.

حجت الاسلام کرمی تاکید کرد: دانشجو باید در کنار تخصص، تعهد و مهارت های ارتباطی با جامعه و ... را هم داشته باشد، وگرنه تخصص و علم به تنهایی دردی از جامعه دوا نمی کند.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با تاکید بر لزوم حرکت دانشگاه ها به سمت تربیت دانشجویان متخصص و متعهد، گفت: دانشگاه های ما باید دانشگاه های "انسان سازی" شوند و تخصص و تعهد را با هم به دانشجو یاد داده و یک شخصیت جامع تربیت کنند.

وی با بیان اینکه برنامه هایی در این زمینه در دست اقدام است، گفت: تلاش ما این است که دانشجویان حول شخصیت ایرانی و اسلامی که در تمام اسناد بالادستی و در تمام آموزه های ملی و دینی ما نهفته است، آموزش ببینند.
۱۶ مهر ۱۴۰۱ ۲۱:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید