اخبار

آیین تکریم و معارفه رئیس بیمارستان معتضدی برگزار شد

آیین تکریم و معارفه رئیس بیمارستان معتضدی برگزار شد
آیین تکریم و معارفه رئیس بیمارستان معتضدی ظهر امروز با حضور معاون درمان دانشگاه و جمعی از مدیران درمان استان و کارکنان این مرکز برگزار شد.
 
در این آیین از زحمات دکتر مژگان رجعتی رییس پیشین این مرکز تقدیر و دکتر عبداله سعادت فر به عنوان رئیس جدید بیمارستان معتضدی معرفی شد.
 
دکتر رجعتی رئیس پیشین این بیمارستان گفت:بیمارستان معتضدی یکی از مراکز مهم و حیاتی استان است که اکثر مردم جامعه به نحوی با آن سروکار دارند و در مدتی که مسئولیت بیمارستان با اینجانب بود، بازسازی و نوسازی بخش هایی از بیمارستان به انجام رسید.
 
به گفته وی ساخت اتاقک ثبت احوال، ساخت و تجهیز اتاق بهبود کیفیت و بحران، تعریض درب ورودی و نصب تابلو جدید، تعمیر،بازسازی و تجهیز کلاس آموزش زایمان طبیعی مادران باردار از جمله اقدامات انجام شده است.
 
دکتر رجعتی همچنین افزود: تهیه دستگاه امحاء زباله جدید و جاگذاری و تعمیرات فضای آن، تعمیرات بخش نوزادلن، قسمتی از بخش اداری، موتور خانه، اتاق آی پی دی، سالن کنفرانس و پاویون اینترن و رزیدنت ها از دیگر موارد می باشد.
 
وی افزود:توسعه بخش اورژانس این بیمارستان از ضروریات می باشد و هم اکنون در جایگاه یک معلم و متولی سلامت در حوزه مادران این امر بسیار حائز اهمیت می دانم.
 
دکتر رجعتی عنوان کرد:از کلیه همکاران در این مرکز که صادقانه تلاش‌ می کنند، صمیمانه قدردانی میکنم و برای آقای دکتر سعادت فر نیز آرزوی توفیق روز افزون دارم.
 
 
بخش ناباروری بیمارستان معتضدی نیازمند توسعه فضای فیزیکی است
 
دکتر صوفیوند معاون درمان دانشگاه بیان کرد: با توجه به سیاست افزایش جمعیت، توجه به بیمارستان معتضدی به عنوان یک مرکز تولد نوزاد بسیار با اهمیت می باشد و دانشگاه تمام توان خود را جهت رفع مشکلات این مرکز انجام خواهد داد.
 
وی اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم بیمارستان که در اعتبار بخشی هم تاثیرگذار است، بخش اورژانس بیمارستان‌ می باشد که‌‌ در آینده گامهای اساسی در این زمینه برداشته می شود.
 
دکتر صوفیوند گفت:عمل حسنه "وقف" از دیرباز در کرمانشاه وجود داشته است و تعدادی از مراکز درمانی این استان نیز توسط خیرین نیک اندیش سلامت، وقف شده اند و این فرهنگ باید همچنان ادامه یابد، تعامل با اداره اوقاف در دستور کار دانشگاه است.
 
وی از زحمات دکتر رجعتی که بسیار اثر بخش و مفید بوده صمیمانه قدردانی کرد و گفت: مطمئنا وجود آقای دکتر سعادت فر نیز به عنوان یک اورولوژیست که در کنار همکاران زنان و زایمان باشند، مایه برکت برای بیمارستان خواهد بود.
 
 
زوج های جوان نباید به دلیل مشکل مالی از داشتن فرزند محروم شوند/سازمانهای بیمه گر حامی زوجهای نابارور
 
دکتر سعادت فر رئیس بیمارستان معتضدی گفت: بیمارستان معتضدی به لحاظ شرایط خاص و به عنوان مرکز زنان و زایمان دارای اهمیت می باشد، بیش از نیمی از افراد جامعه که همان زنان می باشند با این مرکز در ارتباط هستند.
 
وی اظهار داشت: سیاست کلی جمعیت کشور بر اساس معیار هایی چیده شده که مراکز زنان و زایمان به سبب ارتباط با مادران باردار دارای اهمیت زیادی می باشند.
 
به گفته وی از مهمترین معیارها و شاخص های سلامت جامعه، زایمان طبیعی و کاهش سزارین و مقدار مرگ و میر نوزادان و مادران باردار است.
 
دکتر سعادت فر افزود: شرایط مادران باردار و مراقبت از آنان با بیماران دیگر بسیار متفاوت است و نیاز به یک مراقبت خاص دارد، زیرا کوچکترین اهمال و سهل انگاری می تواند جان دو نفر یعنی مادر و نوزاد را به خطر بیندازد.
 
وی اظهار داشت:طبق نظر کارشناسان و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، کشور با بحران جمعیت و پیری مواجه شده است، از همین رو سیاسی های کلی جمعیت بر اساس افزایش جمعیت بنا شده است.
 
به گفته وی مرکز ناباروری بیمارستان معتضدی به عنوان یکی از بهترین مراکز دولتی در غرب کشور در حال فعالیت است که در صدد توسعه کمی، کیفی و فیزیکی این مرکز هستیم.
 
دکتر سعادت فر گفت: خوشبختانه سازمانهای بیمه گر نیز پای کار آمدند تا هزینه های مالی زوج های نابارور جبران شود و افراد به سبب مشکل مالی از داشتن فرزند محروم نشوند.
 
وی افزود:طرح توسعه مرکز ناباروری (IVF) و اورژانس بیمارستان را به زودی آغاز خواهیم کرد، همچنین راه اندازی معاونت های فرهنگی و پژوهشی بیمارستان را نیز  در دستور کار داریم.
 
۱۶ مهر ۱۴۰۱ ۲۱:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید