اخبار

کسانی که حساسیت فصلی دارند حتما بخوانند!

کسانی که حساسیت فصلی دارند حتما بخوانند!

 

 رینیت آلرژیک مجموعه‌ای از علائمی است که با درگیری بینی ایجاد می‌شود. این علائم زمانی به وجود می‌آیند که مواد آلرژی‌زا مانند گردوغبار یا گرده گل و گیاهان با تنفس به داخل بینی راه یابند.

 یک فوق تخصص آلرژی گفت: آلرژی فصلی یا تب یونجه خود را با علائم عطسه ، گرفتگی بینی و آبریزش از بینی نشان می دهد.

دکتر فاطمه زارع در گفتگویی با روابط عمومی دانشگاه گفت: از درمانهای مختلف برای درمان آلرژی فصلی استفاده می شود که از جمله می توان به شستشوی بینی ، اسپری های استروئیدی بینی ، آنتی هیستامین ها ، واکسن های آلرژی اشاره کرد.

وی حضور در فضای بسته در فصل های خاص ، بستن درها و پنجره و استفاده از تهویه مطبوع و شستشوی بینی و لباس و تعویض آنها برای پاکسازی گرده های آلرژی را از جمله اقدامات پیشگیرانه در این خصوص دانست.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین افزود: گاهی با شروع درمان قبل از فصل حساسیت نیز می توان از اوج گرفتن علائم جلوگیری کرد .

به گفته وی علت عمده آلرژی های فصلی ناشی از گرده درختان ، چمن ها یا علف ها است . 

دکتر زارع با بیان اینکه گرده قارچ ها در شرایط هوای مرطوب نیز می تواند عامل ایجاد علائم آلرژی باشد گفت: در اکثر موارد افراد در این هوا به راحتی نفس می کشند ولی در افرادی که دچار آلرژی فصلی هستند سیستم ایمنی آنها به این موارد به شکل یک ماده مضر واکنش داده و باعث بروز علائم می شود.

وی افزود: اکثر افراد این علائم را در کودکی کسب می کنند و درنهایت در تمام عمر وجود خواهد داشت هرچند در طی سالها می تواند بهتر یا بدتر شود.




۱۸ مهر ۱۴۰۱ ۱۳:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید