اخبار

تغذیه مناسب فصل پاییز برای تقویت سیستم ایمنی بدن

تغذیه مناسب فصل پاییز برای تقویت سیستم ایمنی بدن

کارشناس تغذیه استان کرمانشاه بااشاره به اینکه با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا امکان ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا وجود دارد گفت : در این شرایط نکات مهمی در تغذیه می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌ها کمک کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  حیدری افزود: در این فصل باید با مصرف منابع غذایی ویتامین C شامل میوه ها و سبزیجات سیستم ایمنی بدن تقویت شود .

وی ادامه داد:غنی‌ترین خوراکی‌ها از نظر ویتامین C نارنگی، پرتقال؛ لیمو شیرین، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی، پیاز، لیمو ترش، شلغم، کرفس، خرمالو است.

کارشناس تغذیه استان کرمانشاه گفت: برای تقویت سطح ایمنی بدن استفاده از ویتامین A به عنوان آنتی اکسیدان نقش مهمی دارد هویج، کدو حلوایی ،گوجه فرنگی ،اسفناج ،کلم بروکلی ،فلفل دلمه‌ای نارنجی و قرمز خرمالو از جمله این خوراکی‌ها هستند.
نیلوفرحیدری بیان کرد: در فصل پاییز توصیه می‌شود استفاده از بعضی ادویه‌ها را در برنامه غذایی قرار دهیم زنجبیل، زردچوبه ،فلفل سیاه و دارچین از آن دسته ادویه‌ها هستند که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند.

وی ادامه داد:استفاده از منابع پروتئین نیز نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن دارد انواع گوشت، حبوبات ،لبنیات نیز از منابع تامین پروتئین هستند.

کارشناس تغذیه استان کرمانشاه گفت: استفاده از روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب به سلامت بدن کمک می‌کند کم آبی باعث التهاب و بروز بیماری‌ها می‌شود.

حیدری اظهار داشت: خواب کافی به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند هر فرد باید ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشد.

وی بیان کرد:فعالیت بدنی نیز در این روز‌ها توصیه می‌شود با افزایش فعالیت التهاب بدن کاهش می‌یابد و روزی سی دقیقه پیاده روی توصیه می‌شود.

۲۱ مهر ۱۴۰۱ ۲۰:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید