اخبار

رییس دانشکده تغذیه دانشگاه: بالاترین تراز قبولی بعد از دانشکده‌های تغذیه تهران را داریم/ تولید 7 محصول غذایی "فراسودمند"

رییس دانشکده تغذیه دانشگاه: بالاترین تراز قبولی بعد از دانشکده‌های تغذیه تهران را داریم/ تولید 7 محصول غذایی "فراسودمند"

رییس دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: این دانشکده در کنکور کارشناسی ارشد امسال بعد از دانشکده‌های تغذیه شهید بهشتی و تهران بالاترین تراز قبولی را داشته است.

دکتر احسان صادقی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به راه اندازی دانشکده تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سال 1396 گفت: این دانشکده به عنوان تنها دانشکده تغذیه درغرب کشور فعالیت می کند.

وی افزود: در این دانشکده رشته علوم و صنایع غذایی در مقطع کارشناسی، سه رشته علوم تغذیه، صنایع غذایی و بهداشت و ایمنی غذایی در مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته علوم تغذیه و بهداشت و ایمنی غذایی در مقطع دکترای تدریس می شود.

دکتر صادقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 200 دانشجو در این دانشکده در این رشته ها و مقاطع مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به سطح بالای علمی این دانشکده گفت: تاکنون دوبار فارغ التحصیلان این دانشکده توانسته اند رتبه یک دکترا را کسب کنند که آخرین بار در کنکور امسال بود، همچنین امسال رتبه سه، چهار و هفت کارشناسی ارشد را داشته ایم و رتبه سه، چهار و پنج کنکور دکترای بهداشت و ایمنی غذایی و رتبه سه و پنج دکترای علوم تغذیه هم از آن دانشجویان این دانشکده بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال تراز قبولی در دانشکده تغذیه کرمانشاه در مقطع تحصیلات تکمیلی از تراز دانشکده های تبریز و شیراز بالاتر بود و بعد از دانشکده تغذیه شهید بهشتی و تهران دانشجویان تمایل به قبولی در این دانشکده را داشته اند.

دکتر صادقی با تاکید بر پیگیری توسعه رشته ها و فعالیت های دانشکده تغذیه کرمانشاه گفت: در حال حاضر پیگیر افزایش دو رشته کارشناسی ارشد تغذیه ورزشی و علوم بهداشتی در تغذیه و یک رشته دکترای علوم صنایع غذایی هستیم که موافقت هایی را هم در این زمینه اخذ کرده ایم.

رییس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات برنامه جدی برای توسعه محصولات غذایی فراسودمند داریم و تاکنون حدود هفت محصول در این زمینه را به مرحله تولید انبوه رسانده ایم.

وی افزود: محصولات فراسودمند محصولات غذایی هستند که علاوه بر نیازهای اولیه بدن با مواد دیگر از جمله ویتامین ها غنی شده و اثر فوق العاده ای بر سلامت بدن دارند.

دکتر صادقی خاطرنشان کرد: از جمله محصولاتی که در این زمینه تاکنون تولید شده می توان به نوشابه پروبیوتیک، همبرگر و کباب لقمه فراسودمند، بستنی غنی شده، رب گوجه فرنگی و کنسرو ماهی فراسودمند اشاره کرد.

وی افزود: در حال حاضر پیگیر تولید انبوه آرد فراسودمند هستیم که قطعا تاثیر بالایی در سلامت جامعه خواهد داشت، این آرد که حاوی سبوس بالایی است رنگ روشنی دارد و جوش شیرین به طور کامل از آن حذف شده و با انواع ویتامین غنی سازی شده است.

رییس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: علاوه براین اقدامات، بطور جدی پیگیر توسعه پژوهش و فناوری در کنار بحث آموزش در دانشکده هستیم، چرا که معتقدیم باید علم به تولید کالا و ثروت منجر شود.

وی افزود: علاوه بر این فعالیت ها در سطح دانشکده، اقدامات مداخله ای را هم در بحث تغذیه در سطح مدارس داشته ایم و به دنبال اصلاح الگوی تغذیه مدارس از ابتدایی تا مقطع دبیرستان هستیم و این طرح هم اکنون در سطح مدارس استان در حال اجراست.

دکتر صادقی گفت: علاوه بر سطح مدارس همکاران دانشکده تغذیه به سطح کلینیک های دولتی دانشگاه رفته و در آنجا با تعرفه دولتی بیماران را پذیرش می کنند تا همه بتوانند با هزینه کم از خدمات متخصصان تغذیه بهره مند شوند.
۲۶ مهر ۱۴۰۱ ۱۳:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید