اخبار

تقدیر از تولیدکنندگان برتر حوزه صنایع غذایی استان

تقدیر از تولیدکنندگان برتر حوزه صنایع غذایی استان
 
 مراسم تقدیر از تولیدکنندگان برتر حوزه صنایع غذایی استان امروز با حضور معاون غذا و دارو دانشگاه و صاحبان صنایع غذایی و دیگر مسئولان مربوطه در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد. 
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر مجرب معاون غذا و دارو گفت: زحمات عزیزان در صنایع غذایی و آشامیدنی استان، حفظ تولید و اشتغال و تلاش برای حفظ سلامت مردم بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
 
وی اظهار داشت: از همکاران مدیریت نظارت بر فرآورده های خوراکی های، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در معاونت غذا و دارو و تلاش آنها در راستای انجام فعالیت های مستمر در اجرای وظایف نظارتی سپاسگزارم.
 
دکتر مجرب بابیان اینکه اهمیت غذا و فرآورده های خوراکی از نظر مصرف مستمر برای انسان به نوعی از دارو بیشتر می باشد گفت: استان ما مزیت های نسبی در صنایع غذایی دارد که امیدوارم به همت تولید کنندگان برتر این حوزه و کمک نهادهای دولتی موجب اشتغال بیشتر و پایدارتر و ثروتمند شدن استان شود.
 
همچنین دکتر مستوفی مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو نیز اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته در سال گذشته و امسال در راستای دسترسی به اهدافی که مدنظر است در شاخص های حوزه غذا، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.
 
 وی با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی غذا، "توسعه پایدار جهانی برای د سترسی همگانی به غذای کافی و مغذی" است .گفت: برای دسترسی به توسعه پایدار ما نیازمند انسان سالم و جامعه سالم هستیم که این امر مستلزم برخورداری از تغذیه سالم است، انسان سالم محور توسعه پایدار است و بر این اساس بحث امنیت غذایی امروزه در دنیا از اهمیت بسیاری برخوردار است . 
 
وی گفت: امروزه با چالش های متعددی در حوزه غذا و دارو مواجه هستیم که فقدان نظام تضمین و اطمینان از تامین غذای سالم و کافی یکی از این چالش هاست.
 
وی افزود: متولیان متعددی در حوزه غذا از سفره تا مزرعه وجود دارد، برای تامین غذای سالم باید نظارت ویژه ای در این رابطه در بخش های متعدد اعمال گردد.
 
دکتر مستوفی یکی از راهکارهای موثر در تولید غذای سالم در کشور، تدوین سند جامع سلامت غذا دانست و گفت: در دولت در حال پیگیری است و به زودی انجام خواهد شد.
 
به گفته وی متاسفانه بیماریهای غیر واگیر در کشور رو به افزایش است و بر اساس آمارها حدود ۷۶ درصد علل مرگ و میر مربوط به بیماری های قلبی عروقی است که به راحتی با تغذیه صحیح و داشتن الگوی صحیح مصرف مواد غذایی قابل پیشگیری است.
 
دکتر مستوفی گفت: سیاست سازمان غذا و دارو در سال های اخیر بر این بوده که صاحبان تغذیه به سمت تولید مواد غذایی سالم و استفاده کم از نمک و چربی های ترانس و دیگر مواد مضر در تولید فراورده های غذایی پیش بروند و این مسئله باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
 
وی گفت: با توجه به پتانسیل های موجود در استان باید تلاش کنیم سهم ما از تامین مواد غذایی کشور افزایش یابد و استان کرمانشاه این توان را دارد که سهم بیشتری از تامین مواد غذایی کشور را به خود اختصاص دهد و نقش تولید کنندگان صنایع غذایی استان می توانند در این زمینه بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.
 
 
۲۷ مهر ۱۴۰۱ ۲۱:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید