اخبار

چگونه "ترکِ کف پا" را از بین ببریم؟

چگونه "ترکِ کف پا" را از بین ببریم؟
یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه علل مختلفی در بروز ترک پا موثر است، گفت: با شناسایی هریک از این عوامل و رفع آن به راحتی می توان ترک پا را از بین برد.

دکتر علی ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تاثیر عوامل مختلف در بروز ترک پا گفت: از جمله این عوامل خشکی پوست است و افرادی که پوست خشکی دارند بیش از سایر افراد در معرض ابتلا به ترک پا هستند.

وی افزود: همچنین افرادی که وزن بالایی دارند به دلیل فشار بیشتری که به پاشنه پای آنها وارد می شود، بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه قرار دارند.

دکتر ابراهیمی مشکلات تیروئیدی را هم در بروز ترک کف پا دخیل دانست و افزود: مشکلات تیروئیدی موجب خشکی پوست و به تبع ایجاد ترک در کف پا می شود.

وی افزود: همچنین تماس مکرر پاشنه پا با مواد شوینده و نیز سطوح زبر در ایجاد ترک کف پا موثر است.

این متخصص پوست و مو در ادامه در خصوص راهکارهای رفع ترک پا گفت: در این زمینه نیازی به سابیدن با وسیله های خاص و... مانند کاری که در برخی آرایشگاه ها و مراکز زیبایی انجام می شود نیست و تنها راهکار این است که اول علت بروز ترک کف پا مشخص شود.

وی افزود: اگر علت ترک کف پا مشکلات تیروئیدی باشد که باید در این زمینه به پزشک مربوطه مراجعه و کارهای درمان آن پیگیری شود.

دکتر ابراهیمی گفت: اگر افراد بر اثر استفاده بسیار از مواد شوینده و یا راه رفتن بر روی سطوح زبر دچار این معضل شده اند باید استفاده از این مواد را کم کرده و یا هنگام راه رفتن روی سطوح زبر از جوراب نرم و یا دمپایی استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو گفت: افرادی هم که پوست خشک دارند باید مرتبا پوست پا را چرب و مرطوب نگه دارند و افرادی نیز که اضافه وزن بسیار دارند باید به دنبال کاهش وزن باشند.

دکتر ابراهیمی اظهار کرد: در کنار اینها توصیه اصلی که برای همه افراد در این زمینه داریم این است که کف پای خود را مرتبا چرب کرده و مرطوب نگه دارند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اگر افراد پوست پا را به صورت مرتب مرطوب نگه دارند و از کرم های حاوی اوره 10 درصد یا 15 درصد استفاده کنند، به تدریج پوست های ترک کف پای آنها خشک شده و می ریزد و مشکل ترک پای آنها رفع می شود.

۳۰ مهر ۱۴۰۱ ۲۱:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید