اخبار

نشست هم اندیشی کارگزاران روابط عمومی دانشگاه

نشست هم اندیشی کارگزاران روابط عمومی دانشگاه
 
نشست هم اندیشی مسئولین روابط عمومی واحدهای تابعه دانشگاه صبح امروز با حضور معاون دانشجویی، فرهنگی، مشاور و رئیس دفتر ریاست دانشگاه و مدیران حراست و روابط عمومی در سالن جلسات مرکز توسعه برگزار شد.
 
بهرامیان مدیر روابط عمومی دانشگاه گفت: دقت، سرعت و ابتکار عمل در تهیه خبرها و پوشش برنامه ها ، مهمترین بخش های فعالیت مسئولین روابط عمومی معاونت ها و مراکز تابعه دانشگاه محسوب می شود.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در حوزه روابط عمومی دانشگاه این است که همکاران این حوزه عمدتا کارهای جانبی بسیاری را در کنار کار روابط عمومی انجام می دهند و این مسئله در عملکرد روابط عمومی های دانشگاه در حوزه های مختلف و اطلاع رسانی و انعکاس مطلوب و به موقع اخبار تاثیر گذار است.
 
بهرامیان افزود: این در حالی است که انعکاس درست و به موقع اخبار در جامعه می تواند کمک بسیاری در حفظ و ارتقا بهداشت و سلامت جامعه داشته باشد و از طرفی موجب امید آفرینی و معرفی و ارائه درست دستاوردهای دانشگاه خواهد شد.
 
وی افزود: با پیگیری ها و هماهنگی های انجام شده به زودی دوره های تخصصی آموزشی در حوزه های مختلف ویژه نیروهای روابط عمومی دانشگاه برگزار خواهد شد تا بتوانیم سطح خدمات ارائه شده در این حوزه را به حداکثر خود برسانیم.
 
همچنین دکتر بیگلری مشاور و رییس دفتر ریاست دانشگاه نیز با بیان اینکه شما مسئولین روابط عمومی، نیروهای توانمند و پرتلاش مجموعه بزرگ علوم پزشکی کرمانشاه هستید گفت: فعالیت و همکاری و همدلی شما می تواند تاثیر زیادی در انعکاس تلاش ها و پیگیری های مستمر مسئولین دانشگاه در حوزه های مختلف داشته باشد.
 
وی افزود: تلاش‌های شبانه‌روزی روابط عمومی‌های واحدهای تابعه دانشگاه در بحران کرونا بسیار قابل تقدیر بود و خدمات بسیار ارزشمندی در حوزه روابط عمومی دانشگاه در راستای اطلاع رسانی دقیق، پیشگیری و کنترل این اپیدمی انجام شد.
 
بهرامیان بیان کرد: ماهیت کار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نسبت به روابط عمومی سایر ادارات استان بسیار متفاوت است و وظیفه سنگین تری بر عهده دارند و آن هم اطلاع رسانی دقیق در حوزه علمی و پزشکی است و ارتباط مستقیم با سلامت مردم و جامعه دارد و جنبه کاری روابط عمومی دانشگاه  علمی تر است.
 
در ادامه دکتر غلامی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه نیز بیان کرد: روابط عمومی از جایگاه و اهمیت بسیار زیادی در دانشگاه برخوردار است و بر این اساس روابط عمومی ها جز اصلی شورای فرهنگی مراکز هستند.
  
به گفته وی  انعکاس پیشرفت و موفقیت‌ها، پیشبرد اهداف دانشگاه و انتشار اخبار علمی و بروز در حوزه علوم پزشکی از مهمترین اقداماتی است که روابط عمومی های دانشگاه باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند.
 
دکتر غلامی بیان کرد: روابط عمومی یکی از مشاغل بسیار مهم هر سازمان محسوب می شود، زیرا اقدامات و دستاوردهای آن سازمان را به خوبی و با نهایت دقت معرفی و به اطلاع گروه هدف و جامعه می رساند و با شناخت دقیق از نقاط ضعف و قوت مرکز می توانند در پیشرفت همه جانبه مرکز نقشی اساسی ایفا نمایند.
 
به گفته وی ارتباط مناسب و ویژه با مدیران درون‌سازمانی و برون‌سازمانی از اولویت‌های کاری روابط عمومی ها می باشد و صداقت، سرعت و دقت در ارائه دستاوردها و فعالیت های صورت گرفته در ارتقاء و پیشرفت همه جانبه دانشگاه بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود. 
 
در ادامه پیمانپور مدیر حراست دانشگاه نیز با بیان اینکه شما حافظان و مسئولان اطلاعات و اخبار سازمان هستید گفت: اطلاعات شما نسبت به سایر افراد سازمان بیشتر است بنابراین نیاز است که حفاظت گفتار داشته و سعی کنید از بازگو کردن اطلاعات محرمانه بین همکاران دوستان و حتی خانواده اجتناب کنید.
 
وی اظهار داشت: تخلیه تلفنی موضوع دیگری است که متاسفانه، افرادی ضمن تماس با پرسنل دانشگاه با معرفی خود تحت عناوین مسئولین ارشد، سمت های حراستی، مسئولین نظام و ..... با طرح موضوعاتی به صورت آمرانه و دستوری اقدام به تخلیه تلفنی می نمایند، بنابراین ضرورت دارد تا زمانی که هویت فرد مشخص نشده هیچگونه اطلاعاتی به فرد داده نشود.
 
مدیر حراست دانشگاه افزود: بهتر است در این موارد با گرفتن شماره ثابت از شخص مورد نظر و هماهنگی با روابط عمومی و حراست در چارچوب اداری با فرد تماس گرفته شود زیرا در غیر اینصورت تخلیه تلفنی صورت گرفته و جرم محسوب می شود
 
پیمانپور با اشاره به بیان اهمیت جهاد تبیین در سازمان ها بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: یکی از وظایف کارگزاران روابط عمومی است که با استفاده از  رسانه هایی که دراختیار دارند، خدمات برجسته و موفقیت های سازمان را اطلاع رسانی کنند تا ضمن روشنگری برای افراد، امید را در بدنه جامعه تزریق کنند.
 
وی اظهار داشت: کار مسئولین و کارشناسان روابط عمومی جزو مشاغل حساس و مهم محسوب می شود.
 
پیمانپور گفت: انتظار داریم نقطه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارند تا در پیشبرد اهداف سازمان به یکدیگر کمک کنیم.
 

در این نشست در راستای ارتقاء بنیه علمی همکاران روابط عمومی، مبحث آموزشی با عنوان "اصول خبر نویسی" توسط شهرام کاظمی مدرس این کارگاه ارائه شد.

همچنین مسئولان روابط عمومی معاونت ها و مراکز تابعه دانشگاه به بیان دیدگاهها، پیشنهادات و چالش های روابط عمومی ها در حوزه های مختلف پرداختند.

۱ آبان ۱۴۰۱ ۱۰:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید