اخبار

بیمه سلامت ماهانه ۷۰ میلیارد تومان در استان کرمانشاه هزینه درمانی پرداخت می کند

بیمه سلامت ماهانه ۷۰ میلیارد تومان در استان کرمانشاه هزینه درمانی پرداخت می کند

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه بیمه سلامت ماهانه ۷۰ میلیارد تومان در استان هزینه درمانی پرداخت می کند گفت: بیمه سلامت هر ماه به ۳۰۰ هزار سند درمان سرپایی و ۱۸ هزار سند بستری در استان کرمانشاه رسیدگی می کند.

به گزارش ایرنا؛ دکتر «رضا تحویلیان» روز دوشنبه در همایش تجلیل از فعالان حوزه درمانی -خدماتی بیمه سلامت استان کرمانشاه که در سرسرای این اداره کل برگزار شد؛ یکی از مهمترین راهبردی های طرح نظام سلامت را سیستم ارجاع یا پزشک خانواده عنوان کرد و افزود: اکنون بیمه سلامت در استان کرمانشاه با ۱۸۷ پزشک ارجاع برای افراد زیرپوشش صندوق روستایی و عشایر و ۱۷۶ پزشک شهری برای اجرای طرح نظام پزشک خانواده قرار داد همکاری دارد.

وی با بیان اینکه اکنون ۶۲ درصد جمعیت استان کرمانشاه زیرپوشش پنج صندوق بیمه سلامت است گفت: از جمعیت ۲ میلیون نفری استان نزدیک یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت است که از این تعداد ۵۱۶ هزار نفر زیر پوشش بیمه روستایی و عشایر است که به صورت نظام ارجاع از خدمات درمانی بیمه سلامت بهره مند می شوند.

دکتر تحویلیان بیان داشت: تمام زیرساخت ها بیمه سلامت، برای ارایه خدمات الکترونیکی صدور نُسخ و پرونده های الکترونیکی در استان فراهم شده است و از این نظر بیمه سلامت در کشور پیش رو است و نمونه آن صدور ۳۰۰ هزار سند درمانی سرپایی و ۱۸ هزار سند درمانی بستری در ماه است.

بیمه سلامت استان کرمانشاه به هیچ مرکز درمانی و خدماتی بدهکار نیست

بیمه سلامت ماهانه ۷۰ میلیارد تومان در استان کرمانشاه هزینه درمانی پرداخت می کند

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: بیمه سلامت تا شهریورماه با تمام مراکز طرف قرار داد اعم از پزشکان، مراکز درمانی، بیمارستان ها، داروخانه ها و پزشکان تسویه حساب کرده و اکنون به هیچ مرکز درمانی بدهکار نیست و اگر بیمه شدگان به مطب پزشکی یا مرکز درمانی مراجعه کرد و پاسخ دادند بدلیل بدهی از ارایه خدمات معذور هستند حتما مراتب را به بیمه سلامت گزارش دهند.

دکتر تحویلیان همچنین یکی از اقدام های مهم و تاثیرگذار بیمه سلامت در سالجاری را راه اندازی صندوق بیماران صعب العلاج با اعتبار پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در استان کرمانشاه ۲ هزار و ۳۱۸ بیمار صعب العلاج زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی همچنین اذعان داشت: با راه اندازی صندوق بیماران صعب العلاج، بیماران سرطانی، قلب و عروقی، شیمی درمانی نیز زیرپوشش بیمه سلامت قرار می گیرند و خدمات درمانی ۱۰۰ درصد رایگان مانند بیماران همو فیلی ، تلاسمی ، دیالیزی کلیوی و ام اس که تقریبا رایگان است دریافت خواهند کرد.

۶۰۵ زوج نابارور در استان کرمانشاه از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند

دکتر تحویلیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت جوانی و رشد جمعیت در کشور، گفت: بیمه سلامت تاکنون برای درمان ۶۰۵ زوج نابارو با پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان اقدام کرده که از این تعداد ۳۹۸ زوج خدمات تخصصی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه از مهم ترین برنامه های درمانی کشور باید محافظت و مراقب از سلامت افراد با اقدام های پیشگیرانه باشد بیان داشت: از اصلی ترین خدمات بیمه سلامت در راستای پیشگیری راه اندازی سیستم نظام ارجاع و پزشک خانواده است که بیمه شدگان هر ۶ ماه حدقل یکبار برای معاینه و چکاب خود پزشک مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه ویزیت هر پزشک خانواده هفت هزار تومان کمتر است گفت: درخواست ما از بیمه شدگان این است به پزشک خود مراجعه و با ویزیت ناچیز و تقریبا ۱۰۰ رایگان مراقب سلامت خود باشند، زیرا کسی بیمار شد مطمئنا هزینه درمان و مشکلات آن بسیار زیادتر است و ممکن است همیشه گرفتار بیماری باقی بماند.

همکاران بیمه سلامت استان کرمانشاه تجلیل شدند

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به هفته بیمه سلامت،( ۳۰ مهر ماه الی ششم آبان) گفت: روز اول این هفته به خاطر اهمیت حمایت از جوانی جمعیت به اطلاع رسانی در خصوص پوشش بیمه ای بیمه سلامت از درمان زوج های نابارور استان اختصاص یافته است.

دکتر تحویلیان در ادامه دیگر ایام هفته سلامت را بیمه سلامت و خدمات الکترونیکی هوشمند، بیمه سلامت و ارایه خدمات رایگان به بیماران صعب العلاج و بیماران خاص، بیمه سلامت پوشش بیمه ای همگانی و حمایت مالی، بیمه سلامت و سالمندان، پیشگیری و توانمندسازی، بیمه سلامت طرح نظام سلامت یا پزشک خانواده و بیمه سلامت و مشارکت های اجتماعی اعلام کرد.

وی در پایان تاکید کرد کل حوزه وزارتخانه بهداشت و درمان ۲۵ درصد در شاخص های سلامت افراد جامعه نقش دارند و بقیه شاخص های سلامت در دیگر نهادها است که باید هر کدام برای خود بند جدید به چارت سازمانی به اسم سلامت راه اندازی کنند.

در پایان این مراسم از فعالان نمونه طرف قرار داد بیمه سلامت استان کرمانشاه مانند دفاتر پیشخوان سلامت، دارو خانه ها، پزشکان خانواده، فیزیوتراپی ها، تصویر برداری ها، بیمارستان های دولتی و خصوصی به مناسبت هفته سلامت تجلیل شد.
۳ آبان ۱۴۰۱ ۰۹:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید