اخبار

پروژه توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه بزودی راه اندازی می‌شود

پروژه توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه بزودی راه اندازی می‌شود
 
رییس بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: پروژه بهسازی و توسعه اورژانس بیمارستان امام(ره) کرمانشاه نیز ظرف دو تا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر جواد امینی سامان در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه گفت:  بیمارستان امام خمینی(ره) از سال ۱۳۵۸ آغاز بکار نموده است و بیش از ۴۳ سال است که فعالیت دارد و طی این سالها بخش های بسیاری به آن اضافه و بخش های بسیار دیگری نیز مقاوم سازی و بازسازی شده است.

 
وی اظهار داشت: ظرفیت این بیمارستان ۲۲۰ تخت است و هم اکنون ۱۷۸ تخت آن فعال بوده و ۴۲ تخت دیگر بر اساس نیاز راه اندازی می شود.
 
دکتر امینی سامان گفت:  این بیمارستان مرکزیت مسمومیت، چشم پزشکی و گوش و حلق و بینی را در استان داراست و در زمینه کاشت حلزون گوش هم از مرکزیت غرب کشور برخوردار است و به استانهای همدان، کردستان، لرستان و ایلام خدمات رسانی می  کند.
 
وی افزود:  در این بیمارستان بخش های داخلی، عفونی، نفرولوژی و جراحی عمومی فعال است. همچنین در درمانگاه بیمارستان که سال ۱۳۹۳ راه اندازی شده، تخصص های جراحی عمومی، داخلی، بیهوشی، نفرولوژی، قلب و زنان فعال است.
 
به گفته وی در حال حاضر سونوگرافی، رادیولوژی، فیزیوتراپی، سی تی اسکن، آندوسکوپی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و نیز آزمایشگاه و داروخانه در این بیمارستان فعال است و جز بخش  MRI تقریبا عمده بخش های پاراکلنیکی را داریم و نیازی نیست که بیماران به خارج از بیمارستان مراجعه کنند.
 
 وی با بیان اینکه روزانه ۱۴۰ نفر به اورژانس بیمارستان و   ۱۰۰ نفر به درمانگاه تخصصی این بیمارستان مراجعه می نمایند گفت: در مجموع در شش ماه گذشته حدود ۹ هزار نفر به بخش های مختلف بیمارستان مراجعه داشته اند و طی این مدت ۷۵۰۰ عمل جراحی در بیمارستان انجام شده که ۳۰۰۰ مورد آن مربوط به اعمال جراحی چشم بوده است.
 
وی افزود:علاوه بر مراجعه بیماران، دانشجویان نیز جهت آموزش بصورت روزانه مراجعه دارند و برای راحتی کار آنها در هر بخش یک کلاس درس برای آنها ایجاد کرده ایم.
 
دکتر امینی سامان گفت: بخش سوختگی این بیمارستان که از تیر ماه تعطیل شده و بیماران آن به بیمارستان سوختگی منتقل شده اند قرار است به بخش مسمومیت اضافه شود و کار بهسازی آن در حال انجام است و بهسازی بخش دیالیز و بخش داخلی هم در دستور کار قرار دارد.
 
وی افزود: مجوزهای لازم برای ساخت یک خوابگاه ویژه پزشکان زن هم گرفته شده که به محض تخصیص اعتبار دو میلیارد تومانی آن، کار ساخت این پروژه هم آغاز می شود.
 
رئیس این بیمارستان گفت: این مرکز دارای تجهیزات بسیار پیشرفته و خوبی است و طی چند سال گذشته بیش از ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات برای بیمارستان خریداری شده که با قیمت های فعلی ارزش ریالی آنها خیلی بالاتر است.
 
 وی افزود:"جراحی زنده" هم در این بیمارستان انجام می شود، در این نوع جراحی پزشکان دیگر در سایر نقاط ایران می توانند شاهد انجام عمل جراحی در اتاق عمل بیمارستان باشند که بیشتر جنبه آموزشی دارد و بسته به نیاز و در موارد خاص این عمل های جراحی در بیمارستان انجام می شود.
 
 
۹ آبان ۱۴۰۱ ۲۳:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید