اخبار

اعضای هیات علمی نقش بسیار مهمی در افزایش سواد رسانه ای در دانشگاه ها دارند/ فیلم

اعضای هیات علمی نقش بسیار مهمی در افزایش سواد رسانه ای در دانشگاه ها دارند/ فیلم
 
 
دکتر محمدی رئیس دانشگاه گفت: تلاش ها و پیگیری های دکتر رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در حوزه بهداشت و سلامت استان بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است و از حمایت های ایشان در این زمینه بسیار سپاسگزارم.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی در نشست هم اندیشی و دانش افزایی اساتید دانشگاه در گفتگوی صمیمانه پیرامون مسائل روز کشور گفت:دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی در غرب کشور است، تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه ۵۵۰ نفر می باشد و حدود هفت هزار دانشجو در رشته های مختلف در ۹ دانشکده این دانشگاه در حال تخصیل هستند.
 
وی اظهار داشت:در حال توسعه آموزش و اخذ مجوز چند رشته جدید از وزارت بهداشت هستیم و تلاش می کنیم مجوز راه اندازی دانشکده فناوری های نوین را نیز تا سال آینده دریافت نماییم.
 
وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را به عنوان یک دانشگاه قوی می شناسد گفت: در حیطه تحقیقات و فناوری در بین دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه سرآمد کشور پس از دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی هستیم.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با داشتن ۱۷ شرکت دانش بنیان و ۵۰ واحد فناور در بین تمام دانشگاه ها در غرب کشور به عنوان دانشگاه برتر شناخته شده است گفت:در زمینه جذب دانشجوی خارجی نیز پس از دانشگاه علوم پزشکی تهران در جایگاه دوم قرار داریم و در بحث  توریسم درمانی نیز پذیرای بیماران بسیاری از کشور عراق هستیم و اقدامات بسیار خوبی نیز در این راستا صورت گرفته است.
 
دکتر محمدی گفت: وزیر بهداشت در سفر به کرمانشاه، دانشگاه علوم پزشکی را یک دانشگاه تراز اول عنوان کرد و تمام این موفقیت ها را مدیون زحمات و تلاش اعضای هیات علمی دانشگاه هستیم و امیدواریم با حمایت هایی که خواهد شد این دانشگاه مسیر پیشرفت و ترقی را با سرعت بیشتری طی کند.
 
به گفته رئیس دانشگاه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در راستای تعامل بیشتر با دانشجویان در خصوص مباحث مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و تبادل افکار و بیان دیدگاه ها در جهت رشد و تعالی کشور بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
 
دکتر محمدی با بیان اینکه باید در خصوص سهمی که اعضای هیات علمی در تببین و روشنگری افکار عمومی به ویژه دانشجویان در مسائل روز کشور دارند، بیشتر دقت کنیم گفت:اعضای هیات علمی سهم بزرگی در این زمینه دارند و باید با دانشجویان صحبت کنند و هر جلسه درسی یک عضو هیات علمی دانشگاه یک جلسه هم اندیشی است.
 
دکتر محمدی گفت:بنابراین اعضای هیات علمی نباید وظیفه ای که در این رابطه و در شرایط حساس کنونی دارند را فراموش کنند، اعضای هیات علمی بی شک نقش بسیار مهمی در افزایش سواد رسانه ای در دانشگاه دارند .

 

توضیحات حجت الاسلام محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری درخصوص برگزاری این نشست

 
۱۹ آبان ۱۴۰۱ ۲۱:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید