اخبار

امام جمعه کرمانشاه: امام خمینی (ره) با تاسی گرفتن از قرآن کریم غرب و شرق را به زانو درآورد

امام جمعه کرمانشاه: امام خمینی (ره) با تاسی گرفتن از قرآن کریم غرب و شرق را به زانو درآورد
 

  به مناسبت هفته قرآن و عترت ، کرسی تلاوت قرآن و محفل انس با قرآن کریم با حضور آیت اله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ، دکتر محمدی رییس دانشگاه و اعضای هیئت رئیسه و اساتید دانشگاه علوم پزشکی ، دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان ، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ،امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و در مسجد امام صادق(ع) دانشکده پزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آیت اله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: امام‌خمینی (ره) با تاسی گرفتن از قرآن کریم غرب و شرق را به زانو درآورد و دنیا را با حقایق اسلام آشنا کرد.

 
وی اظهار داشت: انسانها در هر سن و جایگاهی که باشند باید حقایق زندگی را بیابند و قرآن کریم مهمترین واقعیت دنیای اسلام است که خداوند روش زندگی کردن را در این کتاب به انسانها می آموزد.
 
آیت اله علما بیان کرد: قرآن کریم تنها کتابی است که در همه ابعاد زندگی می توان از آن تاثیر گرفت، اما آنچه که اهمیت دارد تعلیم این کتاب آسمانی به جوانان است که بتوانند شرق و غرب را همچون رهبر کبیرانقلاب به زانو در بیاورند.
 
وی افزود: دریافتن عمق قرآن کریم کتابی که از آن باعنوان کلام‌الله یاد می شود وظیفه هر انسانی است، به طور حتم آنچه که دنیا را می لرزاند، عمق قرآن و حقیقت این کتاب آسمانی است.
 
نماینده ولی فقیه در استان گفت: در خدمت قرآن بودن و انس با کلام الهی سعادتی است که همه ما پیر و جوان باید تلاش کنیم که به آن برسیم و برداشت خوبی از آیات نورانی آن داشته باشیم
 
 کمال انسان در عمل به دستورات قرآن کریم می باشد
 
در ادامه نیز حجت الاسلام سوری معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز گفت: کمال انسان در عمل به دستورات الهی است که خداوند آن را در قرآن کریم برای انسانها بیان داشته است.
 
وی افزود: قرآن کتاب هدایت و انسان ساز است و افرادی که قرآن کریم را سرلوحه زندگی خود قرار دادند و با قرآن انس دارند، بیش از همه می دانند که رازهای عجیبی در قرآن بین معبود و عابد حقیقی است.
 
حجت الاسلام سوری گفت: انسانهایی که مسیر زندگی خود را با قرآن عجین نموده اند راه هدایت را در پیش گرفته اند و عاقبت بخیر خواهند شد.
 
وی افزود: تمامی آئین نامه و دستورالعمل های درست زندگی کردن در قرآن کریم آمده است و کسانی که از این دستورات بهره مند می شوند در دام خطر نمی افتند و سعادتمند خواهند شد.
 
۲۳ آبان ۱۴۰۱ ۲۰:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید