اخبار

نشست رئیس دانشگاه با گروه علوم پایه دانشکده پزشکی

نشست رئیس دانشگاه با گروه علوم پایه دانشکده پزشکی
رئیس دانشگاه در نشست با گروه علوم پایه دانشکده پزشکی که صبح امروز در این دانشکده برگزار شد گفت: خیلی از پیشرفت های دانشگاه علوم پزشکی مرهون تلاش و زحمات گروه علوم پایه می باشد، به ویژه گروه علوم پایه دانشکده پزشکی که تمام دانشگاه ها و حتی بیمارستانها را تحت پوشش خود دارند که بسیار قابل تقدیر است.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمدی گفت: در بحث کیفیت آموزشی با تقویت زیرساختهای آموزشی در تلاش هستیم  شرایطی در دانشکده پزشکی ایجاد شود که  رشد و ارتقاء کیفیت آموزشی را به همراه داشته باشد و هرگز نباید شاهد افت کیفیت آموزشی در این دانشکده باشیم.
 
وی اظهار داشت: نقش اساتید در امید آفرینی و ایجاد انگیزه در دانشجویان در راستای ارتقاء و پیشرفت تحصیلی بسیار اثر گذار و ارزشمند است و اساتید موظف هستند در این زمینه نهایت تلاش خود را داشته باشند.
 
به گفته او با توجه یه افزایش ظرفیت پذیرش سالانه دانشجو در رشته های پزشکی با کمبود فضای فیزیکی در دانشکده مواجه خواهیم شد و برای کاهش این مشکل اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است.
 
رئیس دانشگاه گفت:در این راستا امسال بیش از ۱۵۰۰ متر به فضای فیزیکی دانشکده توانبخشی اضافه شده است که تا دو ماه آینده تکمیل خواهد شد.
 
وی همچنین افزود: پروژه دانشکده دندانپزشکی در حال اجرا می باشد که مهر ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
 
رئیس دانشگاه در خصوص پروژه دانشکده پزشکی نیز گفت: برای اجرای پروژه دانشکده پزشکی نیز ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که با تخصیص اعتبارات لازم در چند سال آینده به بهره برداری می رسد.
 
در ادامه این نشست دکتر پورنظری رئیس دانشکده پزشکی نیز گفت: دانشکده پزشکی در بخش تحصیلات تکمیلی در ۹ رشته کارشناسی ارشد و چهار رشته ph.D پذیرش دانشجو دارد که شامل دانشجویان ایرانی و بین الملل است.
 
وی با بیان اینکه این دانشکده ۱۶۱۱ دانشجوی پزشکی عمومی و ۳۱۶ عضو هیات علمی دارد که ۹۹ نفر آنها علوم پایه و ۲۱۷ نفر بالینی هستند گفت: در حال حاضر ۱۵۲ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نیز و ۵۰ دانشجو در مقطع ph.D  در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.
 
وی افزود: دانشکده علوم پزشکی دارای ۱۶ گروه علوم پایه و هفت مرکز تحقیقات می باشد.
 
دکتر پورنظری گفت: در هر سال تحصیلی بیش از ۲۱۰۰ واحد درسی توسط اعضای هیئت علمی علوم پایه دانشکده پزشکی پوشش داده می شود و بخش عمده ای از این واحد ها مربوط به دانشجویان سایر دانشکده ها می باشد که همکاران برای تدریس مجبور به تردد به دانشکده های مختلف می باشند.
 
به گفته وی مهمترین چالش ها ی پیش روی دانشگاه با توجه به افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجو در سال جاری و ادامه افزایش پذیرش در سال های آتی و فراهم کردن کلا س درسی متناسب با تعداد دانشجویان است.
 
وی تامین اعتبار مالی برای خرید تجهیزات اولیه مورد نیاز گروه‌های علوم پایه و مشکل نقل و انتقال دانشجویان متقاضی مهمان و انتقالی را از دیگر چالش ها دانست.
 
دکتر پورنظری گفت:در سال گذشته دانشکده یک اعتبار بخشی داخلی برای تحصیلات تکمیلی و یک اعتبار بخشی خارجی برای پزشکی عمومی انجام داده که برای دو سال مصوب شده و بالاترین مدت زمان اعطای مصوبه به دانشکده های پزشکی در این اعتبار بخشی بوده است.
 
۲۳ آبان ۱۴۰۱ ۲۰:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید