اخبار

استاندار کرمانشاه: بخش خصوصی در حوزه سلامت، باید در استان فعال تر شود

استاندار کرمانشاه: بخش خصوصی در حوزه سلامت، باید در استان فعال تر شود
نشست هم اندیشی اعضای هیات رئیسه و جمعی از اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه با استاندار کرمانشاه ظهر روز دوشنبه در سالن اجتماعات بوستان
برگزار شد و طرح مشکلات و چالش های حوزه سلامت و ارائه راهکارهایی در جهت توسعه علمی دانشگاه در دستور کار این نشست قرار داشت.
 
بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه گفت: پیشاپیش فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار را به پرستاران عزیز و پرتلاش تبریک و تهنیت می گویم، همچنین ۱۶ آذر روز دانشجو و یاد و خاطره شهدای والامقام را گرامی می داریم، به ویژه شهدای امنیت و شهدای سلامت که از جان با ارزش خود گذشتند که امروز ما در آرامش باشیم . 
 
وی اظهار داشت: نشست امروز با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، بی شک  یک نشست موثر در حوزه دانشگاه و در راستای گام برداشتن در مسیر ارتقاء و پیشرفت علمی و اقتصادی استان خواهد بود.
 
استاندار کرمانشاه گفت: فعالیت شبانه روزی پرستاران و از خودگذشتی و ایثار آنان در جریان کرونا بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است .
 
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود فرمودند: "دوست داشتم که این تشکر قلبی خودم را به همه‌ برادران و خواهران پزشک و پرستار و کادرهای درمانی عرض بکنم، ان‌شاءالله که موفق باشید، کارتان بسیار با ارزش است"؛ هم ارزش جامعه‌ پزشکی و پرستاری را در جامعه بالا می برد که برده، هم مهم‌تر از این، ثواب الهی است که خدای متعال قطعاً به شما اجر خواهد داد.
 
امیری مقدم افزود: ما نیز به سهم خود از زحمات شما پرستاران، پزشکان و متخصصان که در سخت ترین شرایط، با تمام توان در حفظ جان مردم از جان خود گذشتید و با همکاری و همدلی از بحران کرونا عبور کردید، بسیار سپاسگزارم و امیدوارم این اقتدار و موفقیت با همراهی شما عزیزان همچنان پابرجا باشد .
 
وی در ادامه همچنین گفت: هفته بسیج را به مردم غیور و ولایی ایران تبریک می گویم، در حال حاضر باید تفکر بسیجی را در حوزه کاری خود پیاده کنیم، تفکر بسیجی یعنی جهاد، جهادی کار کردن و ایران را دوست داشتن و برای کشور فدا شدن.
 
استاندار کرمانشاه افزود: بسیج جامعه پزشکی استان نیز در این راستا خدمات ارزشمند و قابل توجهی را در کارنامه فعالیت خود رقم زده است که بسیار قابل تقدیر است .
 
امیری مقدم با بیان اینکه کار و فعالیت برای مردم به طور قطع بسیار پربرکت و اثر گذار خواهد بود گفت: در این زمینه باید وجدان کاری همواره مورد توجه قرار گیرد تا انجام کارها و ارائه خدمات به بهترین نحو ممکن صورت گیرد و ارتقاء و پیشرفت در تمام حوزه های  علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و زیر ساختی استان را به همراه داشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه دانشگاه باید محل علم، دانش و تربیت نیروهای کارآمد و متخصص برای کشور و نظام باشد گفت: اگر دانشگاه تنها یک مدرسه بزرگ باشد، خسارات سنگینی را متحمل خواهیم شد، متاسفانه برخی از دانشجویان تنها به دنبال مدرک هستند و به آموزش عملی و همراه با پژوهش و تحقیق و آموزش های کاربردی توجه چندانی نمی کنند.
 
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه توانمندی ها و پتاسیل هایی که در حوزه علمی، تخصصی و تجهیزاتی دارد به عنوان مرکز و قطب درمان غرب کشور مطرح گردد و در این مسیر نهایت حمایت و همراهی را خواهیم داشت.
 
وی افزود: در مسیر توسعه دانشگاه، تبدیل سه شهرستان اسلام آباد غرب، پاوه و کنگاور به عنوان مراکز منطقه ای مطرح است و این مراکز هم داخل و هم اطراف استان را پوشش می دهند و استان کرمانشاه  مرکز توریسم درمانی کشور خواهد شد‌.
 
امیری مقدم با بیان اینکه بخش خصوصی در حوزه سلامت  باید در استان فعال تر شود و خدمات درمانی بهتری به مردم ارائه گردد گفت: در این راستا نباید تنها به یک یا دو مرکز خصوصی اکتفا شود، باید به سمت جذب سرمایه گذار در حوزه درمان پیش برویم و با ارائه خدمات درمانی مطلوب و در خور مردم عزیزمان حتی در حوزه بین اللملی نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم و  به این ترتیب توانمندی های استان را در حوزه های مختلف نشان دهیم.
 
وی اضافه کرد: برای هر چیزی که باعث ارتقاء و پیشرفت استان شود تمام وقت خود را اختصاص می دهم و در این راستا از مشارکت و هم اندیشی اعضای هیات علمی در مسیر پیشرفت و ارتقاء استان، نه تنها در حوزه پزشکی بلکه در حوزه های مختلف استقبال می کنم.
 
استاندار کرمانشاه اعلام کرد:از رشته هایی که قابل گسترش است و موجب توسعه دانشگاه می شود و همچنین برنامه های خوبی که در حوزه بهداشت و سلامت در استان داریم، از تولید گیاهان دارویی و شرکت های دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی، دارویی و بهداشتی در استان حمایت می کنیم.
 
۸ آذر ۱۴۰۱ ۱۰:۱۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید